آقای مطهری جاده‌ای که شما در آن حرکت می‌کنید، دشمنان انقلاب آسفالت کرده‌اند

فضای رسانه‌ای کشور در هفته‌های اخیر با مواضع صریح، روشن، انقلابی و عدالت گرایانه مسئولان عالی کشور در خصوص فتنه 88 و یوم الله 9 دی روبرو بوده است که در این زمینه یکی از اصلی ترین پرچمداران روشنگری در مورد نابخشودنی بودن جرم فتنه گران آیت الله آملی لاریجانی بود که بلافاصله پس از هر تاکید رییس دستگاه قضا بر گناه نابخشودنی سران فتنه رسانه های خارجی و غربی هجمه های سنگینی علیه دستگاه قضا با بهانه های مختلف به پا می کردند...

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران  فضای رسانه‌ای کشور در هفته‌های اخیر با مواضع صریح، روشن، انقلابی و عدالت گرایانه مسئولان عالی کشور در خصوص فتنه 88 و یوم‌الله 9 دی روبرو بوده است که در این زمینه یکی از اصلی‌ترین پرچمداران روشنگری در مورد نابخشودنی بودن جرم فتنه‌گران آیت الله آملی لاریجانی بود که بلافاصله پس از هر تاکید رییس دستگاه قضا بر گناه نابخشودنی سران فتنه رسانه‌های خارجی و غربی هجمه های سنگینی علیه دستگاه قضا با بهانه‌های مختلف به پا می‌کردند.

اما در این میان با تعجب و حیرت بسیاری صدایی هجمه‌گونه علیه دستگاه قضا از مجلس شورای اسلامی آن هم با اتهام چرایی مقابله با فتنه‌گری فتنه‌گران شنیده شد. صدایی که هرچند از زبان "علی مطهری" نماینده مردم تهران در مجلس درآمد اما بسیاری از شنوندگان پیشتر این واژگان و کلمات را از دهان افراد دیگری آنهم با پیشینه ،کارنامه و جایگاه متفاوتی شنیده بودند.

"فاطمه آلیا" نماینده تهران در خصوص اظهارات اخیر "علی مطهری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هر نوع حمایتی از فتنه و به هر شکلی مورد انزجار مردم است، پس از گذشت 4 سال از فتنه همه زوایای آن از جمله حمایت بیگانگان از فتنه‌گران بر مردم مشخص شده و اخیرا نیز با عملکرد غیرمنطقی هیئت پارلمانی اروپا و دیدار آنها با متهمین فتنه  نشان می‌دهد، فتنه 88 یک مسئله جزئی نبوده و توسط دشمنان انقلاب برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود بنابراین هر فردی چه نماینده و چه غیر نماینده بخواهد به هر اندازه‌ای از فتنه و فتنه‌گران حمایت کند هم مورد انزجار مردم است و هم وظیفه دستگاه قضایی است که طبق وظیفه خود به موضوع رسیدگی کند.

در اين ميان گویا مطهری فراموش کرده است در فتنه 88 چه خسارت‌های جبران‌ناپذیری به نظام و مردم و کشور وارد شد؟! به علاوه هنگامی که صدها سند و مدرک و اعترافات محکومین فتنه 88 صراحتا دخالت سرویس‌های جاسوسی بیگانه و اتاق‌های فکر از جمله سوروس و .. را در برنامه‌ریزی برای براندازی و کودتای مخملی تایید می‌کنند ،چگونه است فردی که خود را نماینده مردم معرفی می‌کند، دخالت بیگانگان در سازماندهی آشوب‌های 88 را اختلاف نظر داخلی قلمداد می‌کند.

موضوع دیگری که باید نظر علی مطهری را بدان جلب کرد اصل استقلال قاضی و استقلال دستگاه قضا در اسلام است که از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است و قضاوت شریف‌ترین شغلهاست.

تهمت زدن به فقیهی که در مقام قضاوت از پاک‌ترین و شایسته‌ترین انسانها است و در مقام و مسند قضاوت جز به خدا و حق و وظیفه و تکلیف به چیز دیگر نمی‌اندیشد و کسی است که عدالت را به نیکی می‌شناسد و دریافته است خلاف شرع و قانون است .

اظهارات اخیر علی مطهری در راستای زیر سوال بردن قوه قضاییه کشور در حالی بیان میشود که رئیس قوه قضاییه در اظهاراتی صریح، شفاف و انقلابی با انتقاد از برخی تلاش‌ها در راستای کوچک‌نمایی ابعاد فتنه 88 پرداخت و تصریح کرد: عده‌ای در تلاش هستند فتنه 88 را که در کشوری دیگر ممکن بود به یک فتنه مخرب خطرناک تبدیل شود به یک سوء تفاهم کوچک تقلیل بدهند؛ این یک سوء تفاهم نبود زیرا با آن همه نصایح و توصیه‌هایی که شد متأسفانه بر رأی‌شان باقی و بر عمل خودشان پافشاری کردند و این چیزی نیست که ملت ما فراموش کند.

عدالت‌خواه بودن قوه قضاییه کشور در واقع به دلیل شناختی است که به واسطه حضور یک فقیه در جایگاه ریاست و نظارت بر دستگاه  قضاوت حاصل می‌گردد و زیر سوال بردن دستگاه قضاوت زیر سوال بردن جایگاه و مقام فقیه و فقاهت است.

کمی تامل در هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضا نشان می‌دهد مسئولان دستگاه قضایی کشور بارها و بارها در اظهاراتی روشن و قانون مدار موضع شفاف و روشن خود را در رابطه با فتنه 88 بیان نموده‌اند و قطعا مهمترین دلیل زیر سوال بردن و حمله به دستگاه قضا با هدف خاموش کردن صدا و کند کردن حرکت دستگاه قضا برای مقابله با فتنه فتنه جویان است. چنانکه محسنی اژی دادستان کل کشور در سالروز 9 دی به صراحت بیان کردند:ما قبلا هم گفته‌ایم که کسانی که در سال 88 فتنه بزرگ را برپا کردند نابخشودنی هستند.اگر چنانچه نظام تا به الان لطف کرده، این را نباید به پای این بگذاریم که گناه اینها کوچک بوده است.

وی ادامه داد: گناه آنها بسیار بزرگ بوده است. حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کردند. اموال مردم را به آتش کشیدند. به پایگاه بسیج حمله کردند.دروغ‌ها و افتراهای بزرگ به نظام و مردم بستند و به رای مردم جفا کردند. این چیزی نیست که فراموش بشود و اگر کسی می خواهد آن را یک سوء تفاهم و مسئله کوچک بشمرد تغافل می‌کند و گرنه این چیزی نیست که کسی بتواند آن را مسئله کوچک بشمارد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: این تنها نظر قوه قضاییه نیست بلکه نظر همه مردمی است که در 9 دی شرکت کردند.

آیت الله لاریجانی ریاست قوه قضائیه بارها در سخنان مدبرانه خود موضع صریح قوه قضاییه را در رابطه با فتنه و عوامل و سران ان با صراحت بیان کرده اند.

چنان که در دیدار با مسئولین قضایی کشور در تاریخ 8/8/1392 رئیس قوه قضاييه در بخشی از سخنان خود با بيان اينكه "جريان فتنه انگار نمی‌خواهد دامنش را جمع كند" به برخی از جنجال‌های مطرح‌شده در چند روز گذشته واكنش نشان داد و گفت: متاسفانه هر روز مسائلی را ايجاد می‌كنند، به موضوعاتی در رسانه‌هايشان با شاخ‌وبرگ فراوان مي‌پردازند تا حوادث را معكوس جلوه ‌دهند.

آيت‌الله آملي لاريجانی با تاكيد بر اينكه اصل حوادث اخير نيز بر اساس "گزارش دقيق" وزارت اطلاعات، چيز ديگری بود، خاطرنشان كردند كه جريان فتنه هر بار يك موضوع را ‌براي حمله به مسئولان نظام دستاويز رسانه‌ای خود قرار می‌دهد. برخی از اصحاب فتنه خارج‌نشین گفته‌اند روسای قوا در این حوادث باید شرمسار باشند.

رئیس قوه قضاييه با بيان اينكه "ما به برخورد با فتنه مفتخريم " خطاب به مخالفان خارج نشین گفت: ما در برخورد با فتنه هيچ ترديد به خود راه نداديم، الان هم راه نمي‌دهيم؛ زيرا برخورد با فتنه وظيفه قوه قضاييه بود. شرمساری بر آنهایی است كه موجب هزینه برای نظام شدند و دشمنان به وسیله شما به اين كشور و منافع آن طمع ورزيدند.

ریاست قوه قضاییه کشور در تاریخ 4/10/1392 در جلسه با مسئولان عالی قضایی کشور با بیان اینکه "داستان فتنه 88 فراموش شدنی نیست زیرا به جزئی از تاریخ کشور تبدیل شده است"، اظهار داشت: نمی‌دانیم اگر آن حرکت و حماسه مردمی روی نمی‌داد، اکنون کشور در چه وضعی قرار داشت.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: بصیرت مردم سبب شکل‌گیری حرکت خودجوش و حماسه نهم دی شد؛ بنابراین فتنه‌گران توجه داشته باشد که مردم ما همان مردم هستند و اگر فتنه‌گران بخواهند دوباره دست به اقداماتی برنند، چنین اجازه‌ای به آنان نخواهند داد، بلکه مستحکم‌تر از گذشته در برابر فتنه‌گران خواهند ایستاد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با توجه به اظهارات برخی از کسانی که به نحوی در شکل‌گیری فتنه 88 نقش داشتند، گفت: متأسفانه برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند و برای راه‌اندازی جریان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکیل دادند، ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم که در پاسخ به آنان باید گفت پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد؛ شما با دشمنان این کشور هم صدا شدید، با دشمنان این کشور هم‌نوا شدید و حالا ادعا می‌کنید بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم روا داشتید، هیچ وقت فراموش شدنی نیست.

رئیس قوه قضاییه به انتقاد از برخی تلاش‌ها برای کوچک‌نمایی ابعاد فتنه 88 پرداخت و تصریح کرد: عده‌ای در تلاش هستند فتنه 88 را که در کشوری دیگر ممکن بود به یک فتنه مخرب خطرناک تبدیل شود به یک سوء تفاهم کوچک تقلیل بدهند؛ این یک سوء تفاهم نبود زیرا با آن همه نصایح و توصیه‌هایی که شد متأسفانه بر رأی‌شان باقی و بر عمل خودشان پافشاری کردند و این چیزی نیست که ملت ما فراموش کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: مردم امروز بصیرتر از گذشته‌اند به طوری که دشمنان را بهتر از قبل می‌شناسند و درباره عوامل ایجاد انحراف در مسیر کشور و خدشه بر نظام آگاهی بیشتری دارند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه "خوشحال و شاکریم که چنین مردم بصیری داریم"، تاکید کرد: بصیرت یک نعمت و عنایت الهی است که ربطی به سمت ‌های اجتماعی و جایگاه سیاسی افراد ندارد؛ بلکه بصیرت به معنای تشخیص درست و به موقع وظیفه است.

آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار کرد: بسیاری از بزرگان هم در هنگام تشخیص وظیفه ممکن است بلغزند، اما مشاهده می‌کنیم که همواره بر بصیرت مردم کشور ما در طول زمان افزوده شده است.

اگر نگاهی به اظهارات نزدیکان سران فتنه همچون "اردشیر امیرارجمند" که بعد از حوادث 88 با برملا کردن چهره واقعی خود از کشور گریخته و به آغوش هم فکران خارج نشین خود پیوست نگاهی بیاندازیم و انرا با مواضع کنونی برخی افراد مقایسه کنیم به راحتی متوجه خط سیری خواهیم شد که نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی اگاهانه یا از روی غفلت در حال طی کردن آن است و عملا با ضد انقلاب همسو شده است در اثبات این نکته همین بس که این روزها بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب و افرادی مانند امیرارجمند و مهاجرانی به حمایت از مواضع قابل تامل مطهری پرداخته‌اند و با دادن القابی همچون "اصلاح طلب جدید" وی را شایسته مناصیبی همچون وزارت ارشاد دانسته‌اند.

"زهره طبیب‌زاده‌ نوری" نماینده مردم تهران در پی اظهارات اخیر "علی مطهری" به باشگاه خبرنگاران گفت:‌ من فکر می‌کنم متاسفانه برخی آقایان مورد سوءاستفاده جریان‌های سیاسی خارج از کشور و آژانس‌های اطلاعاتی بیگانه قرار گرفته است. 

وی افزود‌: آژانس‌های اطلاعاتی مستقیما فرد مورد نظر را هدف قرار ندادند، بلکه از طرق مختلف از جمله شخصیت‌ها و شاخص‌هایی که در این زمینه وجود دارد به وی نفوذ دارند.
 
نماینده تهران ادامه داد: علی مطهری به دلیل جایگاه پدرشان یعنی استاد مرتضی مطهری از جایگاه بهتری برخوردار است بنابراین چنین کسی بهترین هدف برای آژانس‌های امنیتی است که روی این افراد کار کند و قطعا این آژانس‌ها چنان با ظرافت و ماهرانه عمل می‌کنند که هرگز مستقیما با وی تماس نمی‌گیرند بلکه از طریق عناصر نفوذی به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: ساده‌لوحانه است اگر کسی واقعه فتنه 88 را به اختلاف بین دو نامزد انتخاباتی تشبیه کند، شاید در پوشش مسائل انتخاباتی کارهایی انجام داده باشند اما بسیار مسخره است که ما آشوب سیاست براندازانه نظام را به اختلاف دو نامزد انتخاباتی تعبیر کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: فکر نمی‌کردم آقایان آنقدر کند ذهن باشند که نتوانند تشخیص دهد فتنه 88 یک توطئه‌ براندازانه نظام بوده است.

علی مطهری البته مواضعی مثل مواضعش در جریانات بعد از انتخابات بسیار دارد. مواضعی بعضا غیرقابل باور و تصور که ریشه در تحلیل‌های نادرست دارد و طی سال‌های اخیر نگاه مردم و دانشجویان را نسبت به او تغییر داده و واقع‌بینانه‌تر کرده است. مواضع او نسبت به جریان فتنه نمودی از این همه بود. درست به همین دلیل است که دیگر شاید نتوان بر او چندان خرده گرفت.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار