پيشينه حضور تيم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی فوتبال به قبل از انقلاب باشکوه اسلامي باز می‌گردد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ اولين حضور ايران در رقابت‌های جام جهانی در سال 1978در کشور آرژانتين بود و در سال 1998 ايران پس از 20سال در سال 1998توانست برای بار دوم در جام جهانی فوتبال فرانسه حضور پيدا کند و براي سومين بار در سال 2006 در آلمان و اکنون سال 2014 که کشور برزيل ميزبان است، ايران چهارمین دوره حضور خود را دارد.

ایران در سال 1978 در جام جهانی در مصاف با تيم هلند سه بر صفر بازنده شد و با تيم اسکاتلند نتيجه را مساوی کرد و در رقابت با کشور پرو چهار بر يک از اين تيم شکست خورد.
ايران در جام جهانی فوتبال فرانسه نيز امتيازات خوبي را کسب کرد که در بازی با يوگسلاوی ايران يک بر صفر ار رقيب شکست خورد و در مصاف با ايالات متحده 2 بر یک برنده شد و در پايان اين رقابت، بازي تيم ايران و آلمان در مقابل يکديگر بود که به شکست 2 بر صفر ایرانی ها منجر شد.
در جام جهانی فوتبال 2006 تيم ملی کشورمان با آنگولا يک بر يک مساوی و در مقابل تيم قوی فوتبال پرتغال 2 بر صفر شکست خورد و همچنين به مکزيک سه بر يک باخت.
شايان ذکر است، تيم ملی کشورمان در رقابت‌های جام جهانی فوتبال هميشه در دور مقدماتی حذف شده است و اميدوار هستيم که در سال 2014 در اين رويداد بزرگ ايران بتواند نسبت به جام جهاني‌های گذشته جايگاه بهتری را پيدا کند و حداقل به مرحله‌ بعد صعود کند.

تركيب اوليه تيم ملی ايران برای جام جهانی


سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی (سپاهان)، هاشم بیگ‌زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال)، احمدآل نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی (نفت)، قاسم حدادی‌فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن)، کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی)، پژمان منتظری (ام صلال)، رضا قوچان نژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایخمن)، اشکان دژاگه (فولام)، مهرداد بیت آشور (ونکوور)، مسعود شجاعی (لاس پالماس)، دانیال داوری (اینتراخت براونشوایگ)، علیرضا حقیقی (اسپرتینگ)، سردار آزمون (روبین کازان) در ليست اوليه كی‌روش براي جام جهانی 2014 قرار دارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فوتبال ، ایران ، فیفا ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار