تيم ملی فوتبال مکزيک تا کنون در 13 دوره جام جهانی حضور داشته است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، تيم ملی فوتبال مکزيک در 13 دوره جام جهانی شرکت کرده است اما در هيچ کدام از آنها نتوانسته مقامی کسب کند و بهترين نتيجه‌ای که گرفته است صعود به مرحله يک چهارم نهايي در سال‌های 1970 و 1986 بوده است که در هر 2 دوره نيز ميزبان اين رقابت‌ها بوده است.

از سال 1991 تا کنون تيم ملی فوتبال مکزيک همواره برای مسابقات کوپا آمريکا دعوت شده است و 2 بار به نايب قهرمانی و 3 بار به مقام سوی اين رقابت‌ها دست يافته است.

اولين حضور مکزيک در جام جهانی به سال 1930 برمي‌گردد.

در سال 1970 که خود مکزيک ميزبان مسابقات بود، تيم ملی برزيل قهرمان شد.

در دومين ميزبانی مکزيکی‌ها که در سال 1986 بود، تيم ملی آرژانتين قهرمان شد.

تيم فوتبال کشورمان يک بار و در سال 2006 با تيم ملی مکزيک در مسابقات جام جهانی همگروه بوده است.

"رافائل مارکز آلوارز" کاپيتان تيم ملی فوتبال مکزيک است که تا کنون 108 بازي ملی و 12 گل زده در کارنامه وی ثبت شده است و در 3 دوره جام جهانی 2002، 2006 و 2010 حضور داشته است.


حضور تیم ملی مکزیک در جام‌جهانی 2014 برزیل بهانه‌ای شد تا به بررسی این تیم بپردازیم.

*کشور مکزیک در یک نگاه

این کشور در ابتدا با نام P اسپانیایی نو شناخته می‌شود اما پس از آن‌که پایتخت این کشور مکزیکوسیتی نامیده شد نام مکزیک که برگرفته از زبان سرخپوستی ناهواتل است را برای او برگزیدند البته معنی لغوی مکزیک مشخص نیست این کشور بیش از 115 میلیون نفر جمعیت دارد و مکزیکوسیتی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا در این کشور قرار دارد زبان کاربردی مکزیکی‌ها اسپانیایی است اما این کشور زبان رسمی ندارد.

واحد پول کشور مکزیک پزو است که معادل 100؟؟؟؟است. مکزیک دارای یازدهمین اقتصاد بزرگ جهانی به شمار می‌رود و استخراج ذخایر بزرگ گازطبیعی و نفت باعث شد اقتصاد این کشور جهش فراوانی داشته باشد و به همین اکنون مکزیک بخش بزرگی از ثروت فزاینده اش را مدیون منابع نفتی است.
رشد سالانه جمعیت این کشور کاهش چشمگیری داشته اما امید به زندگی برای مردان مکزیکی بیش از 72 و برای زنان مکزیکی بیش از 78 درصد تعیین شده است.

*فوتبال مکزیک در یک نگاه

تیم ملی فوتبال مکزیک تاکنون در 13 دوره‌ی جام‌جهانی حضور داشته که بهترین نتیجه‌ی آن صعود به مرحله‌ی یک چهارم نهایی در سال‌های 1970 و 1986 است که در هر دوره این کشور میزبان جام جهانی بوده است. تیم میلی مکزیک این شانس را خواهد داشت که بتواند از گروه A جام‌جهانی صعود کند.

سرمربی فعلی تیم مکزیک میگل هرزا است. بیشترین بازی ملی کلودیو سوارز با 187 بازی انجام داده است و بیشترین گل ملی را خارد بورگتی با 6 بازی به نام خود ثبت کرده است.
کد فیفا کشور مکزیک MEX است.

*برترین رده در فیفا
در سال‌های فوریه 1998 و مه 2006 در رده 4 قرار داشته است.

*نخستین بازی ملی
نخستین بازی ملی مقابل گواتمالا در اول ژانویه 1923بوده که مکزیک در مقابل این تیم شکست خورد.

*بهترین پیروزی
مکزیک مقابل باهاما در 18 آوریل 1987 به میدان رفت که بازی به نفع مکزیک 13-0 شد.

*بدترین شکست
تیم مکزیک در 10 مه 1961 به مصاف انگلیس رفت که با شکست تیم مکزیک مواجه شد و 8 گل از تیم مقابل خورد.

*بهترین نتیجه
تیم فوتبال ملی مکزیک در سال های 2003 و 2009بهترین نتیجه را ازآن خود کرد.

*ورزشگاه
مکزیک ورزشگاه خانگی با نام آزتکا را دارد که در آن بازی می کنند.

تركيب مكزيك در جام جهانی

میگوئل هررا سرمربی مکزیک 23 بازیکن را برای حضور در جام جهانی 2014 به اردوی تیم ملی این کشور دعوت کرد که به شرح زیر است:

خسوس کرونا (کروس‌آسول)،آلفردو تالاوارا (تولوکا) و گیلرمو اوچوآ (آژاکسیو)

مدافعان: آندرس گوآردادو (بایر لورکوزن)، پل آگوئیلار (آمه‌ریکا)، فرانسیسکو رودریگس (آمه‌ریکا)، میگوئل لایون (آمه‌ریکا)، هکتور مورنو (اسپانیول)، رافائل مارکز (لیون)، دیگو ره‌یس (پورتو) و کارلوس سالسیدو (تایگرس)

هافبک‌ها: هکتور هررا (مکزیک)، خوسه خوآن واسکوئیس (لیون)، کارلوس پنا (لیون)، لوئیس مونتس (لیون)، خوان کارلوس مدینا (آمه‌ریکا)، ایساک بریزولا (کروس‌آسول) و مارکو فابیان (کروس آسول)

مهاجمان: اوریب پرالتا (سانتوس)، خاویر هرناندس (منچستر‌یونایتد)، رائول خیمنس (آمه‌ریکا) ، جیوانی دوس سانتوس (ویارئال) و آلان پولیدو (تایگرس)

مکزیک در گروه نخست جام جهانی 2014 قرار دارد و در اولین بازی خود برابر کامرون دیدار خواهد کرد.

انتهای پيام/


برچسب ها: فوتبال ، مکزیک ، فیفا ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار