قم/

یکی از دستورات دین اسلام انفاق و وقف است

استاندار قم با تاکید بر کمک و انفاق در راه خدا ولو به میزان اندک گفت: کمک به دیگران جزو دستورات دینی است و هر مسلمان باید با تأسی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) انفاق و وقف را در زندگی خود مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی‌منش اظهار کرد: روزی یکی از صحابه امام صادق(ع) خدمت ایشان رسید و عرض کرد من عازم عمره رجبیه هستم و حضرت نیز فرمودند ثواب عمره رجبیه آن است که اگر سطح زمین پوششی از طلا باشد و کسی در راه خدا آن را انفاق کند آن ثواب را نخواهد برد.

وی افزود: آن شخص بسیار خوشحال شد و هنگامی که می‌خواست بازگردد امام صادق(ع) فرمودند پاداشی بالاتر از این هم هست و آن اینکه اگر کاری را برای رضای خدا و برای مسلمانی انجام دهی یا گرهی از مشکل شخصی بگشایی ثوابی بالاتر از عمره رجبیه خواهی داشت.

استاندار قم با تاکید بر نیکی به دیگران عنوان داشت: گاهی اوقات کاری کوچک که در راه رضای خدا صورت می‌گیرد ثوابی بسیار بالا خواهد داشت.

وی ادامه داد: کارهایی توسط برخی افراد صورت می‌گیرد که نتیجه‌ای تا ابد برای آنها باقی می‌گذارد و ثواب آن همواره برایشان ثبت می‌شود.

حجت الاسلام صالحی‌منش با اشاره به ماجرایی که سال‌ها پیش برایش رخ داده بود گفت: روزی خانمی در کویت 10 هزار دلار به من تحویل داد تا در قم مسجدی بنا کنم و من نیز آن مبلغ را گرفتم و در نزدیکی ورودی قم کار ساخت مسجدی را به شخصی سپردم ولی پول مذکور برای این کار کفایت نمی‌کرد؛ روزی با حجت‌الاسلام قرائتی دیداری داشتم و موضوع را با وی در میان گذاشتم و او هم گفت اتفاقا اخیراً با وزیر نفت ملاقات داشته‌ام و او هم پولی برای ساخت مسجد در راه‌ها اختصاص داده، می‌توانیم در قم از آن مبلغ هزینه کنیم و مسجد مورد اشاره را تکمیل نماییم.

استاندار قم با تاکید بر کمک و انفاق در راه خدا ولو به میزان اندک خاطرنشان کرد: کمک به دیگران جزو دستورات دینی است و هر مسلمان باید با تأسی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) انفاق و وقف را در زندگی خود مورد توجه قرار دهد.

وی بیان داشت: از خداوند می‌خواهیم کسانی را که در راه وقف و سامان‌دهی آن و نیز در مسیر فعالیت‌های قرآنی گام بر می‌دارند مورد عنایت و لطف خود قرار دهد./س

برچسب ها: قم ، دستور ، دین ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.