سجادي در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران؛

47 فدراسیون نزدیک به 17 میلیارد بدهی دارند/وزارت ورزش برای پرداخت بدهی‌ سرخابی ها درست نشده است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و امور جوانان گفت: وزارت ورزش برای پرداخت بدهکاری‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ساخته نشده است.

نصراله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در بحث‌های مختلف مربوط به وزارت ورزش سعی کرده‌ام که طبق مستندات، قانونی صحبت کنم چون در وزارتخانه، ما مجری قانون هستیم و به قانون احترام می‌گذاریم و سیاست وزارت ورزش و دولت تدبیر و امید بر پایه احترام روی کار آمده است.
 
 وی در مورد بدهی فدراسیون‌های ورزشی تصریح کرد: ما 47 فدراسیون را نزدیک به 16 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی تحویل گرفتیم که این بدهی‌ها روی هم انباشته شده است. وقتی یک سرپرست را برای فدراسیون معرفی می‌کنیم پس از حضورش،‌ برای ما در وزارتخانه لیست بدهی 600 یا 700 میلیونی را ارسال می‌کند.
 
سجادی ادامه داد: اگر صد درصد بودجه را از دولت دریافت کنیم فقط برای برنامه‌های سه یا چهار سال اخیر خودمان برنامه‌ریزی کرده ایم، وضعیت بودجه‌ای که داریم مشکل را دو چندان می‌کند چون ورزش قهرمانی احتیاج به هزینه‌های زیادی دارد.
 
وی اضافه کرد: به غیر از بدهی فدراسیون ها، تجلیل قهرمانان، از دو سال قبل تا مهر ماه امسال مانده است و باید فکر چاره‌ای برای بودجه این هدایا نیز باشیم و امیدواریم برای گشایش، دولت از نظر مالی به وزارت ورزش کمک شایانی کند.
 
 سجادی در مورد مشکلات مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها باید طبق برنامه حرکت کنند، نباید باشگاهی به محض مواجه با مشکلات مالی جنجال رسانه ای به پا کنند، چون این مدیریت مطلوبی برای اداره کردن باشگاهها نیست. این دو باشگاه اساسنامه، هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره دارند باید این جمع با تدبیر اصولی باشگاه را اداره کنند.


وی ادامه داد: وزارت ورزش فقط برای پرداخت بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درست نشده است! وزارتخانه باید برای تمام ورزش کشور برنامه ریزی کند و مختص به باشگاه خاصی نیست.

سجادی در مورد درآمد زایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در فوتبال حرفه‌ای باید باشگاهها برای درآمد‌زایی بیشتر تلاش کنند و خودشان با سرمایه‌گذاری گسترده در پی درآمد‌زایی باشند چون اگر این دو باشگاه منتظر بودجه دولتی باشند مشکلا‌ت شان پا بر‌جا خواهد بود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش درمورد پرداخت بودجه یک میلیاردی به استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: از زمانی که در وزارت ورزش حضور دارم بیشتر از اینها استقلال و پرسپولیس از ما پول گرفته‌اند و بدون هیچ اشکالی می‌توانیم مبلغ پرداخت شده را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: فوتبال حرفه‌ای کشورمان تقریباً بیشتر از 90 درصد دولتی است، باید با بخش‌نامه، دستورالعمل و زمان کافی به سمت فوتبال حرفه‌ای حرکت کنیم، فوتبال از نظر کیفی و فنی باید ثبات بیشتری داشته باشد تا به سمت حرفه‌ای حرکت کند.

سجادی در مورد استعفای مکتوب رویانیان و فتح الله زاده در پایان خاطر نشان کرد: هنوز استعفای مکتوبی به وزارت ورزش، از سوی رویانیان و فتح الله زاده نرسیده است و من نامه‌ای ندیده‌ام.

انتهای پیام/
برچسب ها: قهرمانی ، وزارت ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا نعمتی
۱۷:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۲
خب خرجش رو نمیدید بفروشید دیگه.
من طرفدار پرسپولیس که التماس نکردم تیم رو مدیریت کنید.بفروشید و ما را راحت کنید.
البته هیچ وقت این کار را نمی کنید. چون قدرت تبلیغاتی بالایی را از دست می دهید.
حق فوتبال را همه می خورند بعدش هم میگن درامد زایی کنید.به همه هم پول مدن به این دو تیم که می رسه همه صداشون در میاد.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۳۷ ۱۶ دی ۱۳۹۲
حق مسکن یک کارگر که از صبح تا شب جان میکند.از 10هزار تومان بعد از چندین سال میشود20هزار تومان..ولی یک بازیکن تیم فوتبال کشورمان باید میلیاردی حقوق بگیر ان از جیب دولت