تاریخچه اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ( uci )

در سال 1878 اولين اتحاديه ملي دوچرخه سواران در انگلستان تاسيس شد و اين اتحاديه مقررات خاصي براي مسابقات دوچرخه سواري در جاده و پيست برقرار كرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از سايت رسمي فدراسيون دوچرخه‌سواري، در سال 1878 اولين اتحاديه ملي دوچرخه سواران در انگلستان تاسيس شد و اين اتحاديه مقررات خاصي براي مسابقات دوچرخه سواري در جاده و پيست برقرار كرد. 

UCi نهاد اداره‌ کنندهٔ ورزش دوچرخه‌سواری و ناظر بر رقابت‌های بین‌المللی دوچرخه‌سواری است.

پايه هاي اتحادیه بين المللي دوچرخه سواري در 14 آوریل سال 1900 توسط کشورهای صاحب ورزش دوچرخه سواری آن زمان " بلژیک، فرانسه، ایتالیا، سوئیس و آمریکا در شهر پاریس با تاسيس اتحاديه بين المللي دوچرخه سواري UCI پایه گذاری شد.
 
مركز اين اتحاديه ابتدا در شهر پاريس بود که بصورت دائم به شهر اگل در سوئیس منتقل شد. اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری مجوزهای دوچرخه‌سواران را برای شرکت در مسابقات صادر کرده و قوانین انظباطی‌ همچون مسائل مربوط به دوپینگ را به اجرا می‌گذارد.  
 
UCI همچنین امور مربوط به کلاس‌بندی مسابقات و سیستم رده‌بندی امتیازات را در مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان، جاده و پیست برای آقایان و بانوان در سطح آماتور و حرفه‌ای بر عهده دارد. علاوه بر این، بر مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری جهانی نیز نظارت می‌کند .
 
1965 : ايجاد فدراسيون بين المللي دوچرخه سواری آماتور (fiac) در رم ایتالیا و فدراسيون بين المللي دوچرخه سواری حرفه ای (ficp) در لوکزامبورگ . این دو فدراسیون به عنوان بدنه های uci در امر دوچرخه سواری نقش داشتند .
 
1992 : اتحاد مجدد فدراسیونهای بین المللی fiac و ficp با uci . ( به نوعی ادغام شدن )
تا سال 1996 فقط دوچرخه سواران آماتور حق شرکت در بازي هاي المپيک را داشتند اما اکنون درهاي اين ورزش در المپيک که همواره تحت سلطه اروپايي ها بوده بر روي دوچرخه سواران حرفه اي نيز باز است. 

اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ( uci ) www.UCI.CH
کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا (ACC) www.asiancycling.com
اتحادیهٔ دوچرخه‌سواری اروپا (UEC) www.uec-federation.eu
کنفدراسیون دوچرخه‌سواری اقیانوسیه (OCC)  
کنفدراسیون دوچرخه‌سواری پان آمریکا (COPACI) www.copaci.cu
کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آفریقا (CAC) www.cac-conf.com

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار