فارس/

اجرای طرح‌های هادی در روستاهای کشور

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح‌های هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، طرح‌های هادی روستایی در تمام روستاهای کشور تهیه و اجرا می‌شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، مهدی تحصیلدار در حاشیه کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط و مقررات صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی که به مدت دو روز با حضور مدیرکل املاک سازمان ثبت املاک و اسناد کشور و معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای مدیران صدور سند روستایی بنیاد مسکن استان‌ها و به میزبانی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن برای عملیاتی کردن طرح هادی و بهسازی روستاها، سالانه اعتباری بیش از 20 هزار میلیارد ریال نیاز دارد و طبق برنامه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه و سال 94، تمام روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: 38 هزار روستای بالای 20 خانوار جمعیت در کشور وجود دارد که تاکنون برای بیش از 27 هزار روستا طرح هادی روستایی در کشور تهیه و طرح‌های هادی در 12 هزار روستای کشور انجام شده است .

تحصیلدار گفت: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه 2 میلیون مسکن روستایی باید بهسازی شود که تاکنون یک‌میلیون و 600 هزار پرونده تشکیل که از این تعداد یک‌میلیون و 200 هزار واحد نیز پایان کار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر فنی تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: بهسازی روستاهای نمونه، صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، بهسازی بافت باارزش روستایی، ساماندهی کالبدی سکونت‌گاه‌های روستایی از جمله فعالیت‌های این نهاد است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح هادی روستایی از جمله فعالیت‌های عمرانی حوزه معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که شامل خدمات اجرای آسفالت، مبلمان روستایی و ... است که افزایش بهره‌وری و سطح کیفی و کمی محیط روستا را به دنبال دارد.

وی افزود: بررسی وضعیت طرح هادی و صدور سندهای مالکیت روستایی و سایر فعالیت‌های حوزه معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و ایجاد زمینه‌های لازم برای تثبیت جمعیت و حفظ ساختار و زیباسازی محیط روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از موضوعات مورد هدف ماست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن بودجه و اعتبارات باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم که البته با هماهنگی بیشتر و همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی اولویت‌ها با توجه به شرایط موجود در منطقه شناسایی شده و سپس به روستاها ورود پیدا خواهیم کرد.

وی به اجرای طرح‌های هادی روستایی در فارس اشاره کرد و گفت: این استان از جمله مناطق کشور بوده که پیشرفت‌های خوبی در زمینه اجرای طرح‌های هادی روستایی داشته است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: فارس ، هادی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.