وکيل بين المللي:

جاسوسي دولت آمريکا ادامه حملات يازدهم سپتامبر است که بوش سازماندهي کرده بود

وکيل بين المللي تاکيد کرد جاسوسي گسترده دولت آمريکا ادامه عمليات يازدهم سپتامبر بود که خود دولت آمريکا سازماندهي کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "آلفرد لامبرمونت وبر" در گفتگو با اين شبکه درباره شکايت سناتور آمريکايي از برنامه جاسوسي دولت آمريکا گفت:" اين شکايت بي سابقه و تاريخي است. تا کنون چنين شکايتي در اين حد از دولت آمريکا نشده بود. چنين شکايتي براي انسجام قانون اساسي آمريکا ضروري است و مي تواند پيامدهاي بين المللي داشته باشد.

 يکي از آثار اين شکايت دفاع از قانون اساسي آمريکاست. پيش از اين يکي از قضات فدرال آمريکا حکم داده بود برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا مغاير قانون اساسي است. البته در مقابل دادگاه تجسس اطلاعات خارجي هم حکم داده است آژانس امنيت ملي آمريکا مي تواند دست کم نود روز ديگر برنامه جاسوسي خود را ادامه دهد."

وي افزود :"از طرف ديگر يکي از دادگاههاي نيويورک هم حکم داده است بر اساس حملات يازدهم سپتامبر و مسائل امنيتي پس از آن برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا قانوني است. در حاليکه ما مي دانيم و شواهد هم ثابت کرده است حملات يازدهم سپتامبر عملياتي بود که خود دولت آمريکا سازماندهي کرده بود تا آن را بهانه اي براي جنگ به اصطلاح عليه تروريسم قرار دهد و به کشورهاي خاورميانه از جمله افغانستان و عراق حمله کند."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار