شهرکرد/

نقد عکس بخش جدا ناپذیر عکاسی هنری است

نایب رئیس انجمن منتقدان عکس خبری (فتوژونالیسم) ایران گفت: نقد عکس به بخش خدا ناپذیری از گونه (ژانر) عکاسی هنری تبدیل شده است.

محمود رئیسی افزود: نقد عکس به دو صورت توصیفی و زیبا شناسانه صورت می گیرد که در نقد توصیفی مفاهیم جامعه شناسی و روانشناسی عکس بیان می شود و در نقد زیبایی شناسانه نگاه فلسفی عکس مورد ارزیابی قرار می گیرد .
به گفته وی، هر عکس با هر نوع کیفیتی که گرفته شده باشد دارای یک سری ارزشهای بصری است که نقد عکس، هدفش راز گشایی و کشف این ارزشها بصری می باشد. 
رئیسی افزود: در مولفه عکس خوانی، عکس با مخاطبانش کامل می شود و بدون داشتن مخاطب معنای اصلی خود را پیدا نخواهد کرد .
نایب رئیس انجمن منتقدان عکس خبری اظهار داشت: نقد عکس باعث پیوند بین مخاطب و عکاس می شود به طوری که مخاطب می تواند به لایه های درونی یک اثر هنری و رازهای نهان آن پی ببرد .
محمود رئیسی افزود: در نقد عکس به جز جنبه های بصری و هنری آن به جنبه های اجتماعی ،فرهنگی، تاریخی و روانشناختی آن نیز توجه ویژه می شود .
یکی دیگر از عکاسان خانه عکاسان حوزه هنری به جایگاه ویژه عکس عاشورا و محرم اشاره کرد گفت: عکس عاشورایی از ویژگی خاصی برخوردار است و آن مردمی بودن آن میباشد   .
امین اله اکبری افزود: به تصویر کشیدن عزاداری ایرانی و مراسم های تعزیه و مرثیه خوانی که اصیل ترین عزاداری های ایرانی است به دلیل حفظ و شناسایی این واقعه بزرگ بسیار ضروری و مهم است .
وی گفت : در عکاسی عاشورایی باید به مولفه های فرهنگی عاشورا توجه ویژه کرد .
در این نشست جمعی از هنرمندان و عکاسان استان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند./ش
برچسب ها: نقد ، عکس ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.