قنادباشی در واکنش به حملات تروریستی به سفارت ایران در لبنان؛

"حلقه مقاومت " حملات تروریستی را نابود می‌کند /جغرافیای سیاسی ونظامی خاورمیانه درحال تغییر است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به توان نظامی حلقه مقاومت، گفت: تروریست‌ها تصور می‌کنند با این حملات در برابر سفارت ایران توانایی نابودی این حلقه را دارند، درحالی که این اقدامشان نوعی بیان شکست‌ از این تضعیف است.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حملات تروریستی اخیر به سفارت ایران در لبنان ، هدف اصلی این حملات را تضعیف جبهه مقاومت در منطقه دانست و اظهار داشت: برخی از سران مرتجع و همچنین غربی‌ها برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی در تلاش بوده‌اند و در این راهبرد به دنبال تضعیف سوریه، لبنان و متحدان آنها در منطقه‌ هستند.

وی با بیان اینکه این حملات در راستای تضعیف حلقه‌های مقاومت کشورهای‌ منطقه است، افزود: تروریست‌ها تصور می‌کنند با این حملات در برابر سفارت ایران توانایی نابودی این حلقه را دارند، درحالی که این اقدامشان نوعی بیان شکست‌ و ناامیدی آن‌ها از این تضعیف است.


قنادباشی ادامه داد: این بمب‌گذاری هیچ وقت سبب تغییر سیاست‌های ایران در حمایت از حلقه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی نخواهد شد و آن‌ها می‌دانند هر کسی در این راه شهید شود، انگیزه را برای مقابله با رژیم صهیونیستی تقویت می‌کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه این حملات نوعی انتقام از شکست‌هایی است که رژیم صهیونیستی متحمل شده‌ است، تصریح کرد: آنچه که صورت گرفت، نشان از موقعیت ضعیف آنان در منطقه و بیان ناامیدی آن‌ها از پیشبرد یک سیاست موثر در کاهش خطراتی است که رژیم جعلی صهیونیستی در پی دارد.

وی ادامه داد: حملات تروریستی در سفارت ایران هیچ تاثیری در برابر مقاومت آنان در برابر رژیم صهیونیستی نداشته و جریان‌های تکفیری که در لبنان، سوریه تقویت شدند، جریانات وابسته و سرسپرده‌ای‌اند و تحرک‌های آن‌ها به تصمیم‌هایی که در تلاویو، ریاض، واشنگتن و لندن گرفته می‌شود، بازمی‌گردد.

قنادباشی افزود: آن‌ها به دنبال تضعیف حلقه مقاومت‌اند، اما شاهدند که این حلقه‌ها با پیوندهای مستحکم روز به روز در حال تقویت موقعیت‌شان هستند، که رژیم غاصب صهیونیستی نیز در تازه‌ترین اظهاراتش به این موضوع معترف است.

وی بابیان اینکه موقعیت حزب‌الله لبنان، بشا‌ر‌اسد و متحدین منطقه‌ای آنان در منطقه به صورت روزافزون در حال تقویت است، اظهار داشت: موقعیت نیروهای مقابل این حلقه مقاومت در حال تضعیف و اضمحلال بوده  و در این راستا جغرافیای سیاسی و نظامی منطقه کاملا در حال تغییر به نفع مردم منطقه است.

قنادباشی تاکید کرد: اقدام حملات تروریستی در سفارت ایران از نظر نظامی بی‌ارزش و از نظر سیاسی یک خطای بزرگ است و اقدامی است که عکس‌العملش به رژیم جعلی صهیونیستی و کشورهای منطقه بازمی‌گردد .

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: نفرتی که در لبنان علیه رژیم صهیونیستی و عربستان ایجاد شده به خودی خود کافی است تا زمینه کاهش نفوذ آن‌ها را در لبنان و در برخی کشورهای عربی فراهم کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار