"پرتقال"، محافظ "مادران باردار"

در دوران بارداری، سیستم ایمنی بدن مادران کاهش پیدا می‌کند، و در صورت عدم مراقبت در این دوران می‌تواند زمینه ساز بیماری‌هایی در مادر و حتی جنین شود.

دکتر مهجوری، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص سیستم ایمنی بدن بانوان باردار گفت: در دوران بارداری، به دلیل اینکه از‌‌ همان ابتدا ارگان‌های حیاتی جنین در حال ساخت است و این دوران، دوران پر خطری برای مادر محسوب می‌شود، و احتمال بروز عفونت‌های قارچی در بدن مادر افزایش می‌یابد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مادران مجاز به مصرف آنتی بیوتیک‌ها هستند، گفت: مادر زیر نظر پزشک می‌تواند آنتی بیوتیک‌های مجاز مصرف کند. 

دکتر مهجوری افزود: با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدن مادر در دوران بارداری کاهش می‌یابد، به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به بارداری، زیر نظر پزشک متخصص از سلامت خود اطمینان حاصل کنند، و حتما قبل از بارداری واکسن آنفولانزا بزنند. 

 رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری چیست؟ 
اگر مادر در صحت کامل باردار شود، با یک رژیم غذایی معمولی و سالم می‌تواند دوران بارداری را به سلامت سپری کند. 

وی در ادامه افزود: مادرانی که در این دوران بیش از حد سرما می‌خورند، می‌توانند با مصرف روزانه ۲ پرتقال ویتامین C بدن را تامین کنند و زیر نظر پزشک از مکمل ویتامینی استفاده کنند. 

وی در پایان گفت: مصرف به اندازه غذا‌ها، خصوصا ویتامین‌ و پروتئین می‌تواند تضمین کننده‌ سلامت مادر و جنین باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار