کرمانشاه/

کرمانشاه صاحب مرکز جامع کنترل و پایش آلودگی محیط زیست می‌شود

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه از راه اندازی مرکز جامع کنترل و پایش آلودگی محیط زیست غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


تورج همتی گفت: این مرکز در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این مرکز را حدود پنج میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تنها در بخش ساخت تاسیسات اولیه حدود یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: این مرکز مرکزیت غرب کشور را در خصوص پایش آلودگی محیط زیست خواهد داشت.

وی هدف از راه اندازی این مرکز را نظارت بیشتر بر منابع آلاینده، ایستگاه های سنجش آلودگی منابع زیستی و حوزه های صنعتی، نظارت بیشتر بر آزمایشگاه های معتمد، مراکز معاینه فنی خودرو و ... عنوان کرد.
به گفته همتی با راه اندازی این مرکز پایش مستمری نیز بر منابع زیستی از جمله رودخانه ها، تالاب ها و زیست بوم ها صورت خواهد گرفت.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وجود آزمایشگاه های پیشرفته در زمینه های مختلف در کرمانشاه، تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز می توان این آزمایشگاه ها را در یک محل واحد تجمیع و ساماندهی کرد.
همتی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بخش عمده ای از کار ساخت این مرکز به پایان برسد و گفت: راه اندازی مرکز جامع کنترل و پایش آلودگی محیط زیست نیازمند همکاری دستگاه های مربوط خصوصا شهرداری است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، صاحب ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.