باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

عراق و "یزیدانی" که عامدانه دستان خود را از آستين هرزگی و نامردی بيرون آورده‌اند/ از "نوچۀ منافقین" تا "فرزندان عبدالوهاب"

آل سعود و فرزندان عبدالوهاب بارها و بارها عراق و به خصوص مرقد امام حسين در كربلا را محل تاخت و تاز وحشيانه خود قرار داده اند و توهين هاي زيادي به اين امام بزرگوار و ديگر امامان معصوم كرده اند ...

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ بدون ترديد حوادث خونبار و غير‌قابل باوري كه امروز در كشور بزرگي به نام "عراق" رخ مي‌دهد اتفاقي نيست بلكه زاييده و نتيجه دخالت هاي مستقيم و غير مستقيم طرف هاي خارجي است. كشورهاي خارجي به خصوص برخي از سران منطقه براي برهم زدن امنيت و آرامش در عراق از هيچ توطئه اي فروگذاري نكردند و دستان خود را از آستين هرزگي و نامردي بيرون آورده اند و آن را با خون بسياري از شهروندان بي گناه عراقي از جمله زنان و كودكان و سالخوردگان آغشته كرده اند. مردم عراق امروز تاوان دخالت هاي خارجي را مي دهند و متاسفانه بسياري در داخل اين كشور با توطئه گران همكاري و با استفاده از تروريست ها مجري نقشه هاي شوم آنان عليه مردم مظلوم عراق مي شوند. 


سركرده‌هاي گروهك‌هاي تروریستی در عراق امروز می‌کوشند با رخنه در میان اعتراضات مردم در استانهای سنی نشین که از برخي كمبودها گله دارند از مردم بی گناه عراق بعنوان یک سپر انسانی استفاده کنند . عناصر القاعده و گروه هاي زير مجموعه آنان ؛ اقدامات تروریستی خود را در مساجد و مراکز مذهبی هم انجام می دهد و می کوشد ضمن گسترش نفوذ خود در عراق آتش جنگ های طائفی و مذهبی را در عراق شعله ورتر سازد، بخصوص که عراق امسال با یک پدیده مهم سیاسی به نام انتخابات پارلمانی روبرو است که تکلیف حاکمیت 4 سال آینده را در عراق روشن خواهد کرد. آن چه مشخص است اين كه افرادي دانسته و عامدانه در داخل عراق به مهره اصلي خارجي ها و مجري توطئه هاي آنان تبديل شده اند و در اين خصوص از هيچ اقدامي دريغ نمي ورزند.

از جمله مهره هاي داخلي مزدور خارجي ها در عراق "طارق الهاشمي و اياد علاوي و اسامه النجيفي" هستند. هر چند در اين جا  نام افراد ديگري مانند اياد اياد السامرائي ؛ رافع العيساوي و احمد علواني خالي از لطف نيست. در اين جا به گوشه اي از عملكرد خونين سه تن از اين شخصيت ها اشاره مي شود:

1-  طارق الهاشمي ؛ خيانت ها و جنايت ها


مجرمي در تاريخ وجود ندارد ( از زمان يزيد و حجاج ؛ هولاكو ؛ هيتلر و ... تا صدام و حسني مبارك ) كه به جناياتش مباهات كند كاري كه طارق الهاشمي مي‌كند.

طارق احمد بکر الهاشمی متولد سال 1321 در بغداد، در يک خانواده کاملاً نظامی به دنيا آمد. وی یک افسر در ارتش سابق بود و پدر بزرگ وی نیز در ارتش عثمانی ها مشغول به خدمت بوده است. الهاشمي برای مدتی طولانی عضو ارشد حزب اسلامی عراق –شاخه سیاسی عراقی اخوان المسلمين– بوده است. در سال 1385 از سوی جبهه توافق اهل سنت به عنوان معاون رئيس جمهور عراق معرفی شد. در سال 1388 از رهبری حزب اسلامی استعفا داد و به لیست اياد علاوی پیوست.

هاشمی در زمان تصدی پست معاونت ریاست جمهوری بارها با حمایت از حزب بعث، مخالفت خود را با استفاده از اصطلاح «حزب منحل بعث» اعلام کرده بود.شنبه 26 آذر ماه1390، تلویزیون عراق صحنه هایی از اعترافات چند تروریست عضو تيم حفاظت الهاشمی را به نمایش گذاشت و پس از آن وزارت کشور حکم بازداشت وی را صادر نمود. پس از آنکه پنج قاضی ارشد نیز دستور بازداشت وی را صادر کردند، وی به همراه تعدادی از همراهان خود به کردستان عراق فرار کرد و حاضر به تسلیم و حضور در دادگاه برای دفاع از خود نشد. بسیاری از مردم عراق نیز با برگزاری تظاهرات اعتراضی خواستار تحویل وی برای محاکمه شدند. اعضای ارشد تیم حفاظت هاشمی در اعترافات خود به نقش مستقیم وی در آمریت ترورها و بمب گذاری ها اشاره کردند. احمد شوقی افسر محافظ هاشمی در اعترافات خود گفت: «در اولین مأموریت، بمب را از خانه هاشمی و به دستور وی و از طریق دامادش در منطقه یرموک بغداد به محل حمل کردیم. پس از موفقیت در قتل فرد مورد نظر، هاشمی شخصاً از من قدردانی کرد و سه هزار دلار به عنوان پاداش در اختیارم گذاشت. در مأموریت دوم نیز با اسلحه صداخفه کن یک مسئول وزارت خارجه را در میدان النسور بغداد ترور کرديم. در مأموریت سوم هدف ما يک نظامی شیعی بود و در اول ژانویه 2011 وی را ترور کرديم.» 


بمب گذاری در مسیر کاروان هادي العامری وزیر حمل و نقل عراق، ترور سرهنگ مصطفی، و ترور يک افسر راهنمايی و رانندگی در بغداد از دیگر عملیات ها بود. بمب گذاری در مسیر یک خودرو هامر عراقی به دستور شخص هاشمی در باب المقبره، بمب گذاری در نزدیکی یک مرکز پلیس و کشته شدن سه پلیس، از جمله عملیات هایی بود که به دستور هاشمی صورت پذیرفته و وی پاداش نقدی آن را نیز شخصاً پرداخت کرده بود.مروان احمد الدليمی از دیگر محافظان هاشمی می گوید: به دستور وی به یکی از گروه های مسلح که به اصطلاح مشغول جهاد علیه شیعیان بود پیوستم و تعدادی بمب هم علیه ارتش منفجر کردیم. همچنین بمبی در مسیر زائران عاشورا در بغداد منفجر کردیم و هاشمی با  500 دلار پاداش و یک نامه تقدیرآمیز به خاطر کشتن يك شيعه از من قدردانی کرد. پس از پخش این اعترافات، گروهک تروریستی منافقين جنجال رسانه ای بزرگی را در رسانه های وابسته به خود در حمایت از هاشمی و تخریب سیستم قضایی عراق و نخست وزیر این کشور آغاز کرد.

همان گونه که پیداست گروهک منافقین با انتشار خبر حمایت مستقیم هاشمی از تروریسم و نقش وی در ترورهای اخیر به ویژه انفجار در پارکینگ مجلس نمایندگان عراق با هدف ترور نخست وزیر عراق، کاملاً برآشفته و پریشان شده است چرا که خود را در موضع انفعال و از دست دادن یکی از حامیان ارشد و اصلی خود در این کشور که همیشه مدافع حضور آنان بوده است می بیند. آن هم شخصی در سطح معاون رئيس جمهور که می توانسته فعالیت ها و تحرکات منافقین در این کشور را پوشش کافی و مناسب بدهد. نگاهی به اظهارات طارق الهاشمی در حمايت از گروهک منافقين نيز نشان دهنده تعامل دو طرفه ميان آن هاست.هاشمی در نوامبر سال 2007 در مصاحبه ای با تلویزیون «الحريه» حضور سازمان را مبنی بر معاهدات بین المللی می داند و می گوید آن ها هیچ فعالیتی علیه ایران انجام نمی دهند.

روزنامه الرياض چاپ عربستان در 27 ژانویه 2009 می نویسد: هاشمی معاون رئیس جمهور عراق و علاوی نخست وزیر سابق حمایت خود را از حضور سازمان مجاهدین خلق در عراق اعلام کردند.وی در آوریل 2009 در گفتگو با يک شبکه ماهواره ای عراق عنوان می کند: عراق بايد ضامن سلامت و امنیت اعضای مجاهدین خلق باشد.در تابستان 2009 و پس از درگیری عناصر منافقین با نیروهای ارتش و پلیس عراق در پادگان اشرف، هاشمی از نخست وزیر عراق می خواهد تا توضیحات کافی درباره آنچه حمله حکومت علیه مجاهدين خواند ارائه دهد و در آینده قبل از هرگونه اقدام اینچنینی شورای ریاست جمهوری را مطلع سازند.در دسامبر 2009 روزنامه قطری الشرق به نقل از هاشمی نوشت: سازمان مجاهدين خلق هیچ گونه خطری برای عراقی ها به شمار نمی رود. مرداد ماه 1390« شاکر کتاب» سخنگوی هاشمی از حکم دادگاه اسپانیایی علیه مالکی و حمایت از منافقین استقبال کرد.معاون فراری رئیس جمهور عراق تیرماه امسال نیز در گفتگو با تلویزیون الشرقیه حضور منافقين در عراق را  مشروع و قانونی دانست و گفت: مجاهدین میهمان ما هستند و نباید هیچ گونه آسیبی به آن ها برسد.همان گونه که پيش از این گفته شد همه این اظهارات و حمايت های دو طرفه گروهک نفاق و معاون تروریست و فراری نشان از همکاری تنگاتنگ این دو و نياز مبرم آن ها به یکدیگر برای پیشبرد اهداف و منافع نامشروع خود در عراق دارد.


2-  اياد علاوي و توطئه ها و جنايات

ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق و رهبر جنبش وفاق ملی در سال ۱۹۴۵ از پدری عراقی و مادری لبنانی که هر دو شیعه بودند به دنیا آمد. وي که پس از سرنگونی رژیم صدام حسین ديكتاتور معدوم در سال ۲۰۰۳ از سوی نیروهای آمریکایی به عنوان یکی از اعضای ۲۵ گانه «مجلس الحکم» شورای حکومت انتقالی عراق انتخاب شده بود، در تاریخ۲۸ ژوئن به سمت نخست وزیر و اولین رئیس دولت عراق پس از صدام حسین برگزیده شد و قدرت را از پل برمر حاکم آمریکایی عراق تحویل گرفت و تا هنگام پیروزی ائتلاف عراق منسجم در انتخابات پارلمانی و معرفی ابراهیم جعفری به عنوان نخست وزیر جدید عراق این سمت را بر عهده داشت. 


او در سال ۱۹۹۰ جنبش وفاق ملی عراق را که جریانی مخالف حکومت وقت عراق بود بنیان نهاد که بسیاری از بعثیون سابق به آن پیوستند. علاوی سه سال نیز در اردن زندگی کرد و با کشورهای مصر، اردن و امارات ارتباط نزدیکی دارد. علاوي اكنون رياست فهرست العراقيه در عراق را بر عهده دارد.
علاوي يطعن الجيش العراقي بخنجر مسموم بدوﻻرات ال سعود

علاوي برعكس طارق الهاشمي شخصيتي ملاحظه كار ومحتاط است. وي همواره تلاش مي كند از پشت به كشورش خنجر بزند كاري كه امروز با استفاده از دلارهاي نفتي عربستان عليه دولت ؛ ملت و ارتش عراق مي كند. امروزه در هر كشوري در جهان زماني كه صحبت از مقابله با تروريسم مي شود همه احزاب و گروه هاي مختلف اختلافات سياسي را كنار مي گذارند و دوشادوش يكديگر در كنار ملت از ارتش حمايت و عليه اين ميكروب فراگير اقدام مي كنند ولي انگار شرايط در عراق متفاوت است. امروز كه دولت عراق كمر همت را براي نابودي تروريسم و خشكاندن ريشه هاي آن برداشته است صحبت هايي در داخل عراق و متاسفانه از زمان برخي در جهت مخالفت با اين اقدام ارتش عراق شنيده مي شود. يكي از اين افراد شخص علاوي است. علاوي از جمله كساني است كه ساز مخالفت با اقدام ارتش به مقابله با پديده شوم تروريسم در عراق مي زند. علت آن به تفكر متعفن و عقب افتاده افرادي مانند وي برمي گردد كه مي خواهند عقربه هاي ساعت به ماقبل از نهم نيسان سال 2003 باز گردد. بعد از آن كه عراق از سيطره و كنترل حزب ملعون بعث خارج شد طبعا بايد همه گروه هاي عراقي و احزاب مختلف شامل شيعه ؛ سني ؛ كرد و تركمان و غيره در روند سياسي كشور مشاركت مي كردند تا صندوق راي و دموكراسي واقعي از طريق رراي مردم مشخص كند چه كسي حق و صلاحيت دارد بر عراق و مردم آن حكومت كند. ولي بسياري از گروه هاي عرقي به خصوص احزاب سني از پذيرفتن اين واقعيت سرباز زدند و شخصي مانند علاوي براي برهم زدن واقعيت جديد رعاق از هيچ تلاشي فروگذاري نكرد. آنان به جنگ نسل كشي عليه شيعيان تحت حمايت مفتيان عربستاني را در دستور كار قرار دادند و به اقدامات تروريستي و تله هاي انفجاري عليه مردم مظلوم روي آوردند و تاكنون صد ها هزار نفر را در خاك و خون كشيده اند.

حقيقت امر اين است كه با سرنگوني رژيم صدام برخي از گروه هاي وابسته به حزب بعث همه آمال و آرزوهاي خود را نقش بر اب ديدند. كردها تاريخ طولاني در زمينه مقاومت در مقابل بعثي ها دارند و شيعيان نيز كه خود قرباني توطئه هاي بي شمار و جنايات غير قابل شمارش حزب بعث هستند. در اين ميان تنها احزاب و گروه هاي وابسته به علاوي < هاشمي و نجيفي  هيچ نقطه روشني و قابل فخري در كارنامه خود ندارند. فراكسيون پارلماني العراقيه به رهبري علاوي امروز در فرايند سياسي عراق مانع تراشي مي كند. در واقع آنان نماينده تروريست ها هستند و حضورشان در دولت و پارلمان عراق براي دفاع از تروريست ها و مشوه كردن روند سياسي در اين كشور است. علاوي به خوبي مي داند كه با خائنان به كشور و قصابان مردم بي گناه و نمايندگان تروريسم مانند طارق الهاشمي چه رابطه تنگاتنگ و صميمي دارد. علاوي مي داند كه خانه اش به محلي امن براي آمد و شد تروريست ها تبديل شده است.

علاوي به خوبي مي دانست كه اگر بخواهد به تنهايي اقدام كند بيشتر از يك يا دو تا كرسي نمي تواند در پارلمان كسب كند به همين علت بسياري از گروه هاي تروريستي را تحت لواي فهرست العراقيه و به نحوي به آنان مشروعيت داد. گروه هاي تروريستي تحت لواي العراقيه گردهم آمدند و علاوي را به عنوان رييس خود قرار دادند. انتخاب علاوي از روي علاقه ومحبت به وي نبود بلكه توطئه گران در صدد بهره وري از وي در جهت طرح هاي  شوم خود در عراق بودند و تا حد زيادي موفق شدند. همين براي نشان دادن وابستگي و مزدوري علاوي بس كه برخي از نمايندگان پارلمان عراق مانند خانم دكتر عاليه نصيف ؛ عزيز البدري المياحي ؛ عبدالخضر الطاهر ؛ شيخ جمال البطيخ و غير درك كردند علاوي با برخي از نمايندگان همدست شده است تا از طرح سعودي وهابي در عراق از جمله ايجاد تفرقه و فتنه گري و تشديد اختلافات طايفه اي و قوي حمايت كند راه خود را از وي جدا و خروج خود از ائتلاف العراقيه را اعلام كردند. تهديداتي كه امروز علاوي عليه ارتش عراق مي كند و ايستادگي وي در كنار گروه هاي ترويستي كه دستشان به خون مردم عراق آغشته است همچنين دفاع وي از احمد علواني نماينده مجرم بازداشت شده عراقي در واقع توهين بزرگي به ملت بزرگ عراق و خانواده هاي شهدايي است كه فرزندان شان به دست امثال علاوي و ديگر تروريست ها كشته شده اند.


3-  النجيفي و رهبري تروريست ها در عراق

 اسامه عبدالعزيز النجيفي در سال 1956 در شهر موصل متولد شد. در دوره ديكتاتوري صدام به مدت دوازده سال در وزارت برق و انرژي عراق مشغول به كار شد. يازدهم نوامبر سال 2010 به عنوان رييس پارلمان عراق انتخاب شد و برادر وي نيز استاندار استان نينواست. به گفته بسياري از  ناظران و كارشناسان عراق النجيفي امروز تروريسم فعال در عراق را رهبري و مديريت مي‌كند. 


در حالي كه امروز دولت ؛ مردم عراق و ارتش بنا به درخواست ساكنان استان الانبار و مقامات دولتي و حكومتي محلي آن و سران عشاير وارد معركه جدي با تروريست ها شده اند ؛ گروهي از نمايندگان عراق به رياست النجيفي تهديد به استعفا و بعد از مدتي استعفا كردند. اين اقدام النجيفي كه در آن اقدام ارتش در مبارزه با تروريسم را غير قانوني و خط قرمز مي داند به چه معناست.؟ خط قرمز رييس پارلمان عراق مبارزه با تروريسم است يا ريخته شدن خون انسان هاي بي گناه. از همين جا مشخص مي شود كه النجيفي و جريان وابسته به وي در عراق به پناهگاه امن و راحتي براي تروريست ها تبديل شده اند و گروهك هاي افراطي تحت لواي گروه النجيفي دست به هر جنايتي مي زنند و هيچ كسي حق اعتراض ندارد. همين جاست كه نزديكي بين النجيفي و ترورييم دولتي در عراق براي همگان علني مي شود.
 
 
***  دخالت هاي خارجي در عراق

تاريخ عراق سرشار از دخالت هاي خارجي است. مردم اين كشور به علت همين دخالت ها هنوز روي آرامش و ثبات را نديده اند. عراق تقريبا هر روز صحنه انفجارهاي خونين است و بر اثر آن تاكنون صدها هزار انسان بي گناه جان خود را از دست داده اند. عراق امروز صحنه مانور و جولان گروه هاي تروريستي شده است. طرف هاي زيادي در عراق به طور مستقيم يا غير مستقيم دخالت مي كنند از جمله آن ها كشورهاي منطقه و در مقدمه عربستان ؛ قطر و تركيه است.
 

***  عربستان و خونريزي در عراق

 مردم عراق مي دانند كه در پس هر اقدام تروريستي و عمليات انفجاري در عراق دستان آلوده آل سعود و در راس آن بند بن سلطان رييس دستگاه اطلاعات خارجي عربستان قرار دارد. دخالت عربستان در عراق سابقه طولاني دارد. 


آل سعود و فرزندان عبدالوهاب بارها و بارها عراق و به خصوص مرقد امام حسين در كربلا را محل تاخت و تاز وحشيانه خود قرار داده اند و توهين هاي زيادي به اين امام بزرگوار و ديگر امامان معصوم كرده اند. شاهزادگان و حكام آل سعود در زمان جنگ ايران و عراق كمك هاي مالي ميلياردي و تجهيزات نظامي نجومي به رژيم ديكتاتوري صدام حسين كردند. قطعا عربستان با دخالت در عراق اهداف خاصي را دنبال مي كند . يكي از اين اهداف تضعيف كردند دولت عراق است. عربستان به خوبي مي داند كه اگر عراق فرصت رشد و توسعه يابد با توجه به منابع سرشار زير زميني و نيروهاي انساني و علمي بسار قوي ؛ خيلي زود گوي سبقت را از عربستان مي ربايد و ديگر جايگاهي براي عربستان در منطقه وجود نخاهد داشت. پس رژيم آل سعود ادامه بقا و موجوديت خود را در نا آرام بودن و بحراني بودن عراق مي داند.

عراق از موقعيت جغرافيايي و راهبردي ممتازي برخوردار است و همچنين منبعي غني از علما و مفكران را در درون خود جاي داده است. در جاي جاي عراق ثروت هاي طبيعي مانند نفت ؛ گاز ؛ فسفات و زمين هاي كشاورزي حاصلخيز وجود دارد. علاوه بر اين موارد عراق ملتي بيدار و برخوردار از يك احساس اسلامي و ملي دارد. ملتي كه تحت هيچ شرايطي حاضر نيست از اصول اسلامي و اعتقادي اش و در راس آن دفاع از ملت مظلوم فلسطين عدول كند. اين چيزي است كه عربستان سعودي را بيش از پيش نگران كرده است. آل سعود مي داند كه وارد كردن عراق در يك جنگ داخلي تمام عيار و تضعيف آن به طرح شوم سعود كمك مي كند بنابراين براي تحقق آن از هيچ هزينه و تلاشي دريغ نمي وزرد و به همين علت ما امروز شاهد عراقي ناامن و بحراني هستيم. از سوي ديگر آل سعود تلاش مي كند تفكر افراطي و شوم وهابيت را در عراق گسترش دهد و براي اين هدف تاكنون ميلياردها دلار از دلارهاي باد آورده نفتي را هزينه كرده است و هر روز بيشتر هزينه مي كند. وهابيت از اساس با تشيع مشكل دارد بنابراين مفتي هاي مفت خور سعودي ريختن خون شيعه را مباح مي دانند. به همين علت است كه اكثر عمليات هاي انتحاري ؛ انفجاري و تروريستي در مناطق شيعه نشين عراق رخ مي دهد.

عربستان سعودي براي گسترش تفكر غلط وهابيت در عراق دست به ابتكار عجيبي زد و فعاليتش را در ميان خانواده هاي فقير عراقي گسترش داد. سعودي ها در ازاي گرويدن عراقي ها به وهابيت مبالغي پول به آنان مي دادند. آل سعود براي تحقق اهداف ننگينش در عراق تكفيري ها و تروريست هاي وهابي را به خدمت گرفت و گروه گروه به داخل خاك عراق فرستاد. مفتي هاي عربستاني نيز در فتواهاي مختلف ريختن خون شيعيان را مباح دانستند و اعلام كردند ؛ شيعيان رافضي و مشرك هستند. كردها خائن هستند بنابراين هركسي اين طيف از مردم عراق را بكشد ميهمان سفره پيامبر بزرگ اسلام در بهشت خواهد بود. امروز شرايط به گونه اي شده است كه خانواده وقتي صبح از خواب بيدار مي شود و عضوي از خانواده در خانه نيست بايد تكه هاي بدن وي در ميان خودروهاي آتش گرفته و در ميان رودها و جدول هاي آب بيابند. درباره دخالت عربستان در عراق همين بس كه پل برمر حاكم غير نظامي عراق بعد از سرنگوني رژيم صدام حسين به نقش مستقيم عربستان در عمليات هاي تروريستي در داخل خاك عراق اشاره كرد و گفت كه آل سعود با اكثر اقدامات تروريستي در عراق ارتباط مستقيم دارد. بر اساس اطلاعات درز يافته ؛ عربستان سعودي تاكنون بيش از صدها سهميه حج رايگان در اختيار طارق الهاشمي و النجيفي و علاوه قرار داده است. آيا چنين حاتم بخشي صرفه جنبا معنوي داردو اگر دارد نبايد به مردم فقير اختصاص يابد.

البته ناگفته نماند كشورهاي ديگري مانند قطر و تركيه و ... در عراق دخالت مي كنند. به عنوان مثال مقامات تركيه از حضور طارق الهاشمي مقام فراري عراق در كشورشان حمايت و به طور بي سابقه اي در امور داخلي عراق دخالت كردند. احمد داوود اوغلو بدون اجازه دولت مركزي عراق به منطقه كردستان عراق سفر كرد اقدام خودسرانه اي كه خشم مقامات عراقي را برانگيخت. تركيه در حالي به طارق الهاشمي پناه داد كه وي تحت پيگرد قضايي قرار دارد و دستش به خون هزاران انسان بي گناه آغشته است. 


قطر نيز در زمينه دخالت در امور داخلي عراق سابقه دارد است زماني كه در اقدامي غير عادي از طارق هاشمي كه از نظر قضاييب محكوم به اعدام است براي شركت در نشست سران عربي در دوحه دعوت كرد.
 
منابع:

http://www.sotaliraq.com/mobile-item.php?id=150237#axzz2p8BWZ4J1
 
http://www.sotaliraq.com/mobile-item.php?id=150235#axzz2p8BWZ4J1
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=66302
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=64767
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=57186
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=61265
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=67620
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=65725
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=49923
   
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=52531
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=52528
 
http://www.al-bayyna.com/modules.php?name=News&file=article&sid=54527


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۲
واقعا سایت شما بینظیره من هر روز سر میزنم لطفا در مورد وهابیت و مبدا پیدایش شوم آن مطلب بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۲
چقدر اين تركيه تبديل به شيطان شده
آخرین اخبار