معمارباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحویل به موقع لایحه بودجه در برنامه‌ریزی کارشناسانه نمایندگان موثر است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان با تأکید بر اینکه مجلس باید وقت را غنیمت بشمارند چراکه لایحه بودجه فرصت مناسبی برای ارزیابی دولت و وزرای اعتدالی است، گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم قدری بیشتر بر روی مواد لایحه بودجه وقت بگذارند تا بتوانند لایحه بودجه‌ای در شأن تمام قشرهای مختلف مردم و راه‌گشای مشکلات تصویب کنند.

"محمد معمارباشی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تعامل منظم و سنجیده دولت تدبیر و امید با مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر است، گفت: همکاری‌های دولت با مجلس در زمینه معرفی وزرای دولت و همچنین در ارائه لایحه بودجه کاملأ منطقی و بر اساس قانون شکل گرفته‌ است.

وی در ادامه افزود: نکته‌ای را باید به تمام قانون‌مندان  متذکر شد که لایحه بایستی نقطه به نقطه بررسی شود، چراکه برنامه و بودجه‌های یک‌سال در آن لحاظ شده است، بنابراین نیازمند بررسی و تحلیل شایسته توسط نمایندگان مجلس است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان با بیان اینکه جنبش دانشجویی منتظر عملکرد مطلوب مجلس در تصویب لایحه بودجه سال 93 است، اظهار داشت: زود تحویل دادن لایحه بودجه برای برنامه‌ریزی‌های صحیح بسیار موثر است، چراکه نمایندگان در صحن علنی و در کمیسیون‌های مربوطه فرصت کافی دارند تا هرچه بهتر این لایحه را چکش‌کاری کنند.
 
معمارباشی با تأکید بر اینکه مجلس باید وقت را غنیمت بشمارد چراکه لایحه بودجه فرصت مناسبی برای ارزیابی دولت و وزرای اعتدالی است، تصریح کرد: امیدواریم نمایندگان بتوانند از این آزمایش هم موفق و سربلند بیرون بیایند و همچنین عملکردشان در تصویب دقیق لایحه بودجه در ابتدای سال 93 راهی هموار را برای دولت باز کند که بتواند جهت تعالی و رشد کشور گام بردارد.

وی اضافه کرد: نکاتی مانند مصوب نشدن فاز دوم هدف‌مندی و تغییراتی در فاز اول، افزایش قیمت دلار، پایین آوردن بودجه‌های دانشگاه‌های کشور، عوارض‌های گمرکی و مالیاتی بایستی مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.
 
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان با طرح این سوال که چرا نباید فاز دوم هدفمندی به اجرا برسد، تصریح کرد: اگر دولت دلیل گرانی‌ها و تورم در زمان اجرایی شدن فاز یک هدفمندی را افزایش نقدینگی در بازار عنوان می‌کند، چرا افزایش 20 درصدی حقوق‌ها را در برنامه خود دارد، آیا این مسئله موجب افزایش نقدیندگی در جامعه و قدرت خرید بیشتر مردم نمی‌شود؟

معمارباشی اضافه کرد: پرداخت یارانه نقدی شاید بر دوش دولت بار سنگینی باشد، اما  قشر ضغیف جامعه هم‌اکنون با همین پرداخت زندگی را می‌گذرانند.
 
وی با اشاره به اینکه بودجه‌های دانشگاهی و مراکز علمی با توجه به تورم افزایشی نداشته، بیان داشت: عدم توجه به بودجه مناسب برای مراکز تحقیقاتی و آموزشی رشد علمی در دانشگاه‌ها را متوقف می‌کند، این در حالی‌ است که مقام معظم رهبری به صورت مداوم به رشد علمی اشاره می‌کنند و به افزایش این رشد تأکید دارند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی شهید مهاجر اصفهان خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم قدری بیشتر بر روی مواد لایحه بودجه وقت بگذارند تا بتوانند لایحه بودجه‌ای در شأن تمام قشرهای مختلف مردم و راه‌گشای مشکلات تصویب کنند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار