قم/

اهتمام توام طلاب به معنویات و تحصیل علم

یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه روحانیت قبل از تحصیل علم باید به معنویت توجه کند، گفت: شما باید کسی باشید که وجودش یادآور امامان معصوم (ع) باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: در این ایام توفیق بزرگی نصیب شما شده است که حرم حضرت معصومه (س) را زیارت می‌کنید.


وی با بیان اینکه انسان در هر جایی که وارد می‌شود باید شرایط آن را داشته باشد، ادامه داد: شما شاگردان مکتب اهل‌بیت (ع) هستید و انشاءالله آمده‌اید که از بزرگان اسلام شوید ولی باید بدانید که روحانی شدن شرایطی دارد که باید به آن عمل کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت قبل از تحصیل علم باید به معنویت توجه کند، عنوان کرد: شما باید کسی باشید که وجودش یادآور امام معصوم (ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت عیسی (ع) به حواریون سفارش کردند که با کسی بنشینید که دیدن او شما را به یاد خدا آورد، تصریح کرد: ما طلبه‌ای می‌خواهیم که وقتی در کنار مردم می‌نشیند آن‌ها را به یاد خدا آورد.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه روحانی باید از ماده خارج شده و روح بر او حاکم شود، عنوان کرد: روحانی باید همیشه تازه باشد یعنی آنقدر عالم باشد که اگر کسی از او سئوال کرد از همه نظر آمادگی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید اول باید به تقوا توجه کنید و سپس به علم، گفت: مثل عالم بدون تقوا مثل آب حوضی است که حوض سوراخ بوده و هیچگاه پر نمی‌شود.

این مرجع تقلید افزود: روحانی باتقوا تمام بدنش در مسیر علم است و مردم از او الگو می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ما برای شما کتاب فرستادیم و در این قرآن بیان همه چیز است و باید دنبال کسی باشید که قرآن را می‌فهمد، اظهار داشت: خداوند برای پیغمبران رمزهایی در قرآن قرار داده و پیامبر (ص) نیز رمزها را به امامان (ع) آموزش داده است و باید قرآن را از امامان (ع) بیاموزیم.

علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه طلبه باید با قرآن مانوس باشد، عنوان کرد: طلبه‌ها باید تقوا داشته باشند و به دستورات خدا و قرآن عمل کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما به طلبه‌های با تقوا احتیاج دارد، گفت: در رژیم سابق جلوی طلبه‌ها را برای کسب علم می‌گرفتند ولی امروز در این نظام شما آزاد هستید و می‌توانید به راحتی درس بخوانید و مردم را هدایت کنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حجاج ابن یوسف حافظ قرآن بود و نماز شبش ترک نمی‌شد ولی 120 هزار شیعه را کشت، تصریح کرد: تنها حفظ کردن قرآن کافی نیست بلکه باید به قرآن عمل کرد و تسلیم کلام خداوند بود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) تا آخرین لحظات زندگی تسلیم فرمان خداوند بود،‌ ادامه داد: طلبه‌ها باید پا جای پای امام حسین (ع) بگذارند و تسلیم خداوند باشند./س
برچسب ها: قم ، اهتمام ، طلاب ، معنویات ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.