کشف جمجمه های باستانی مرموز در کشور پرو

باستان شناسان در یکی از حفاری های مربوط به یکی از سایت های باستانی در کشور پرو جمجمه های مرموز و استثنایی خاصی کشف کرده اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به تازگی موفق به کشف یک جمجمه هزار ساله در کشور پرو شده اند که نشان می دهد در هزار سال پیش در این کشور اعمال جراحی بر روی مغز و جمجمه انجام می شده است.

گفتنی است: با وجود محدود بودن ابزارهای جراحی در آن زمان برخی از نمونه های مورد اعمال جراحی مغز قرار گرفته به طور شگفت انگیزی زنده باقی می ماندند.

بررسی ها نشان می دهند؛اکثر اعمال جراحی در آن زمان برای درمان مواردی مانند صدمات و آسیب های مغزی صورت گرفته است.

در نمونه های جدید کشف شده از جمجمه های مورد عمل جراحی قرار گرفته شده اند که برای سوراخ کردن جمجمه از آن استفاده می شده است.

در یکی از نمونه های جمجمه به دست آمده حدود 45 سوراخ ایجاد شده توسط دریل‌های دستی که از سنگ های نوک تیز تولید می شده عدد گذاری شده است، یکی از شگفتی های دیده شده در این جمجمه ها برداشتن قسمتی از استخوان جمجمه سر است که دیگر در جای خود گذاشته نشده است.

کارشناسان باستانی شناسی معتقد هستند، که افراد باستانی در کشور پرو از این روش برداشتن بخشی از استخوان جمجمه برای درمان حملات تشنج، سردرد و اختلالات روانی بهره می گرفته اند.

تحقیق در خصوص نوع ادوات جراحی به کار گرفته شده در زمان باستان درکشور پرو ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.