شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

بروجردی: بی‌بی‌سی فارسی یکی از حلقه‌های زنجیره توطئه، در فتنه 88/ کوثری: تدبیر بی‌بدیل مقام معظم رهبری در سال 88 + فیلم

حماسه بزرگ 9 دی 88 شب گذشته (9 دی ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علاالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و "محمداسماعیل کوثری" نماینده مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حماسه بزرگ 9 دی 88 شب گذشته (9 دی ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علاالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و "محمداسماعیل کوثری" نماینده مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
علاالدین بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه حماسه 9 دی چگونه شکل گرفت؟ گفت: مقام معظم رهبری در مورد حماسه 9 دی تعبیر یوم الله را به کار برده‌اند به گونه‌ای که این روز یادآور 22 بهمن است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این که "حماسه 9 دی" همانند "22 بهمن" برای انقلاب و استمرار آ‌ن اهمیت دارد، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آن آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طرح پیچیده‌ای را از خود اتخاذ کرده بودند.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در چند ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: انتخابات نشان دهنده عمق بینش و اشراف بر تحولاتی است که توسط دشمن رقم می‌خورد.  
 
علاالدین بروجردی با اشاره به فرمایشات دیگر مقام معظم رهبری مبنی براینکه عده‌ای از سه چهار ماه قبل از برگزاری انتخابات شروع به خدشه دار کردن آن کردند، اظهار داشت: تاکنون حدود 30 انتخابات در ایران برگزار شده است به طوری که مسئولین وقت بر صحت برگزاری انتخابات تاکید فراوانی داشتند.  
 
وی با بیان این که نباید انتخابات را خدشه دار و مردم را دچار تردید کرد، گفت: بیانات مقام معظم رهبری، تذکرات و توجهاتی بود به طراحی‌هایی که در پس پرده صورت می‌‌گرفت. آمریکا دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی است و متاسفانه خواصی بی‌بصیرت یعنی افرادی که سال‌ها در کشور در بالاترین سطوح مسئولیت قرار داشتند در دام فتنه قرار گرفتند.  
 
علاالدین بروجردی با اشاره به این که حضور گسترده مردم در انتخابات یک رکورد بی‌سابقه بود که توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد، افزود: متاسفانه خواصی بی‌بصیرت در آتش فتنه دمیدند. بنده به عنوان هیئت رئیسه کمیسیون در آن دوران با کلیه نامزدها ملاقات کردم به طوری که به صورت صریح گفتم این تصور نادرستی است که شما بگویید برنده انتخابات هستم.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مصاحبه‌ای که موسوی با روزنامه خارجی داشت، افزود: موسوی طی مصاحبه یک روز قبل از برگزاری انتخابات اعلام کرد که برنده است آن هم زمانی که هنوز صندوق‌ها جمع نشده بودند اعلام پیروزی داد. متاسفانه به فرمایشات مقام معظم رهبری توجهی نشد و مسئولین کشور علاقه‌مند بودند تا آن‌ها را از این گرداب نجات دهند تا هم خود آن‌ها هم جامعه دچار معضل جدی نشوند. 

*هیچ قدرتی توان مبارزه با انقلاب اسلامی را ندارد 

وی با اشاره به شعارهای انحرافی و ضد انقلابی که در آن دوران سرداده می‌شد، افزود: مردم این نظام و این انقلاب را از خودشان می‌بینند به طوری که دهها هزار جوان خود را تقدیم این ملت و انقلاب کرده‌اند. مردم از خود سرمایه‌گذاری عظیمی انجام دادند و امروزه انقلاب اسلامی درخت تنومندی است که هیچ قدرتی توان مبارزه با این انقلاب و مردم را ندارد.

*مردم با حماسه خود طومار توطئه را در هم پیچاندند

علاالدین بروجردی اظهار داشت: مردم با حماسه عظیم و جاودانه خود طومار این توطئه را در هم پیچیدند.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه حضور آمریکا، انگلیس و اسرائیل در وسط میدان فتنه چه معنایی داشت؟ گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند به طوری که عملا کشور از سوی آن‌ها اشغال شده بود. این مستشاران بر همه مقدرات کشور حاکم بودند اما انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و ملت بزرگ ایران اسلامی تمام این مشکلات را از سر راه برداشت یعنی این منافع نامشروع را از بین بردند.
 
بروجردی با بیان این که آمریکا در آن دوران به عنوان یک ابرقدرت تلاش می‌کرد که باید کاری کند، افزود: آمریکا اقدامات متعددی را انجام داد که یکی از آن موارد تحریک صدام برای جنگ برعلیه ملت ما بود.خوشبختانه روزبه روز توطئه‌ها به یاری خداوند نقش برآب می‌شد و عنایت خدا همواره برملت و انقلاب اسلامی بوده است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این که در تاریخ اسلام افراد در سطح بالایی وجود دارند که از مسیر خارج شده‌اند، افزود: این افراد در تاریخ اسلام مسبوق به سابقه هستند به طوری که این عده از فرصت‌های طلایی استفاده می‌کنند و کاری که در طول سه دهه گذشته نتوانستند انجام دهند حالا دست به انجام آن می‌زنند. 

*بی‌بی‌سی فارسی یکی از حلقه‌های زنجیره توطئه در فتنه 88 به شمار می‌رفت
 
علاالدین بروجردی با اشاره به این که بی‌بی‌سی فارسی به عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره توطئه به شمار می‌رفت که منجر فتنه  88 شد، ادامه داد: فعالیت‌های شبکه "سی ان ان" به صورت 24 ساعته شد به گونه‌ای که حجم فعالیت‌ها در مسئله فتنه و تحریک مردم متمرکز شد.
 
وی با اشاره به این که در خصوص فتنه سال 88 افرادی در سفارت انگلیس دستگیر شدند، گفت: افرادی که در سفارت انگلیس مشغول به کار بودند دخالت مستقیمی در فتنه داشتند. بیگانگان خارج از مرزها و از طریق شبکه‌های مجازی و شبکه‌های خارجی اقدام به دخالت در فتنه 88 می‌کردند، آن‌ها تمامی امکانات خود را به کار بردند تا بتوانند از آب گل الود ماهی بگیرند.
 
بروجردی با اشاره به هدایت‌ها و درایت‌های مقام معظم رهبری گفت: عنوان یوم الله به سبب عنایت خداوند بود که به این روز نامگذاری شد. روح بلند حضرت عبدالله الحسین(ع) این تسرع را در ملت کرد که به این گونه حضور پیدا کردند و حماسه بزرگی را رقم زدند؛ در فتنه سال 88 دخالت‌های خارجی وجود داشت به طوری که قابل تردید نیست.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا عده‌ای در تلاش بودند که این ظلم بزرگ را سوتفاهم جلوه دهند، گفت: حادثه با این عظمت و بزرگی خسارت‌های جبران ناپذیری را بر اعتبار انتخابات، ملت و نظام داشت. خسارت‌هایی که مردم از ناحیه فتنه متحمل شدند نمی‌توان با تعبیر سوتفاهم از کنارش گذشت.
 
وی با بیان این که ظلم زیادی در حق میلیون‌ها انسان باعظمت در کشور شده ادامه داد: مردم به صورت گسترده در صحنه حضور یافتند و حماسه 9 دی را رقم زدند.
 
*حماسه 9 دی ماندگارترین ایام تاریخ انقلاب است

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان این که حماسه 9 دی جزو ماندگارترین ایام تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، افزود: به هیچ وجه امکان ندارد این حادثه بزرگ از حافظه‌ها پاک شود. باید 9 دی را تکریم کرد چراکه دشمن هم چنان در کمین نشسته است بنابراین باید گفت ممکن است خواص هم در معرض انحراف قرار بگیرند. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان این که یکی از ویژگی‌های این انقلاب زنده و بانشاط بودن آن است، گفت: هیچ وقت نباید این مشعل فروزان کم سو شود. ممکن است افراد دیگری که امروزه جزو خواص هستند دوباره در دام دشمن قرار بگیرند و از مسیر منحرف شوند اما دشمن در حال طراحی است تا به هر صورتی که ممکن است دست به فتنه بزند.
 
وی با اشاره به اینکه باید ترفندهای دشمن را به خوبی بشناسیم، افزود: باید 9 دی را زنده نگه داشت و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

*خواص بی‌بصیرت از فتنه 88 حمایت کردند

در ادامه برنامه "محمداسماعیل کوثری" نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه پخت و پز کنندگان فتنه سال 88 چه هدفی را دنبال می‌کردند؟ گفت: بعضی از خواص بی‌بصیرت از فتنه 88 حمایت کردند به طوری که عده‌ای که رای دادند اصل موضوع را نمی‌دانستند و به مرور زمان از فتنه گران جدا شدند.  
 
وی با اشاره به این که این نیروهای عملیاتی در خارج نشسته بودند و مسائل خود را مورد دیکته قرار می‌دادند، اظهار داشت: فتنه گران به دنبال این بودند تا انتخابات در ایران درست انجام نشود پس آن‌ها بحث تقلب را در راستای انتخابات مطرح کردند.  
 
نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه این فتنه گران به دنبال رسیدن به چه نتایجی بودند؟ گفت: مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88  مردم را به آرامش دعوت کردند.موسوی در سال 88 رای نیاورد و متاسفانه عواملی در داخل به فتنه‌ها شدت بخشیدند.  
 
نماینده مجلس با بیان این که فتنه‌گران به دنبال زیرسوال بردن انتخابات بودند، اظهار داشت: هدف نهایی فتنه‌گران براندازی انقلاب اسلامی بود به گونه‌ای که یکی از این افراد که خود را تئوریسین می‌دانست گفته بود ما یک پایه ولایت را در زمان اصلاحات منهدم کردیم و با انتخابات موسوی بقیه پایه‌های ولایت را منهدم خواهیم کرد.
 
*فتنه‌گران به دنبال کنار گذاشتن نظام ولایت بودند

وی با اشاره به این که فتنه‌گران به دنبال کنار گذاشتن نظام ولایت در ایران بودند، گفت: نظام جمهوری اسلامی آگاهی بخشی می‌کند تا مردم در موضوعات سیاسی کل دنیا روشن بین و واقع نگر باشند. مردم بصیرت خود را در روز 9 دی نشان دادند و 8 ماه را در آن دوران با صبر و طمانینه تحمل کردند.
 
نماینده مجلس با اشاره به تدبیر بسیار عالی و بی‌بدیل مقام معظم رهبری در آن دوران خاطر نشان ساخت: مقام معظم رهبری با مدیریت بسیار عالی خود آن دوران را مورد کنترل و رصد خود قرار دادند. فتنه گران به دنبال یکسره کردن کارها بودند. آن‌ها هزینه‌های زیادی را برای این منظور صرف کردند تا کار را یکسره کنند.
 
محمداسماعیل کوثری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا حامیان سران فتنه این ظلم بزرگ را به نظام اسلامی وارد کردند؟ افزود: ظلم بزرگی در سال 88 به ملت ایران وارد شد. در طول تاریخ افرادی وجود دارند که به مرور زمان تغییر موضع دادند به گونه‌ای که کسانی بودند در کنار علی بن ابی‌طالب می‌جنگیدند اما بعد  از چند سال در مقابل حضرت علی ابن ابی‌طالب قرار می‌گرفتند.  
 
وی با اشاره به این که شمر یکی از رزمندگان جنگ صفین بود که در کنار امام حسین(ع) می‌جنگید، خاطر نشان ساخت: شمر تا مرز شهادت پیش رفت اما در نهایت از مسیر منحرف شد.
 
محمداسماعیل کوثری با اشاره به این که در تایخ مثل طلحه و زیبر کم نیست، اظهار داشت: کار خواص به جایی رسیده که در جهت باطل قدم برمی‌دارند آن هم به خاطر دنیاطلبی. در سال 88 پافشاری‌های بی‌منطق موجب افزایش بروز فتنه شد.
 
وی با اشاره به این که فتنه‌گران به دنبال پاک کردن گناه خود هستند زیرا آن‌ها احساس شرم می‌کنند، گفت: مردم آگاه هستند زیرا زمانی که آگاهی مردم بالا می‌رود از اطلاعات بیشتری برخوردار هستند. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید بهروز
۱۹:۵۳ ۱۰ دی ۱۳۹۲
خداوند سایه رهبری را بالای سر مردمان شعیه بخصوص مردم ایران نگه دارد اگر تدبیر رهبری نبود ایران همان میشد که در کشورهایی عربی الان اتفاق میافتد
آخرین اخبار