باکتری‌ها عامل ۷۵ درصد "عفونت‌های بیمارستانی" هستند

نتایج یک تحقیق نشان داد که باکتری‌ها عامل نزدیک به ۷۵ درصد موارد عفونت‌های بیمارستانی، ویروس‌ها عامل ۱۵ درصد، قارچ‌ها عامل هشت درصد و انگل‌ها عامل حدود دو درصد این عفونت‌ها هستند.

زین‌العابدین هروی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عفونتهای بیمارستانی مشکل بهداشتی و درمانی بزرگی در سراسر دنیا هستند و هزینه‌های جانی و مالی قابل ملاحظه‌ای را به کشور‌ها تحمیل می‌کنند. 

وی با اشاره به راههای انتقال عفونت‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تصریح کرد: میکروارگانیسم‌ها و عوامل عفونی به طور عمده از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم منتقل می‌شوند، ضمن آنکه عفونت از راههای هوا، استفاده از لوازم و وسایل مشترک و ناقلین نیز منتقل می‌شوند. 

هروی افزود: میکروارگانیسم‌های مختلفی می‌توانند موجب بروز عفونتهای بیمارستانی به اشکال گوناگون شوند که این موضوع تابع شرایطی نظیر بیماری زمینه‌ای، استفاده از وسایل و لوازم و مصرف آنتی‌بیوتیک دارد. 

وی تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که باکتری‌ها عامل نزدیک به ۷۵ درصد موارد عفونتهای بیمارستانی، ویروس‌ها عامل ۱۵ درصد، قارچ عامل هشت درصد و انگل‌ها عامل حدود دو درصد این عفونت‌ها هستند. 

هروی یاد‌آور شد: بیش از ۹۰ درصد باکتری‌های مسبب عفونتهای بیمارستانی، باکتری‌های هوازی و حدود ۱۰ درصد باکتری‌های بی‌هوازی بوده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.