حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی:

ميراث عظيم ديني و تمدني مهمترين مالكيت معنوي است

وزير دادگستري در جلسه شوراي سياستگذاري مالكيت معنوي، ميراث عظيم ديني و تمدني را مهمترين مالكيت معنوي دانست.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" در جلسه شورای سیاستگذاری حضور یافت.

وي ضمن بيان اين مطلب كه ملت ما مفتخر به پيروي از راه پيامبر بزرگ اسلام و ائمه معصومين(ع) هستند، تدين به دين اسلام را عامل افزايش بركات و عنايات دانست و افزود: در اين دنياي وانفسا كه همه چيز قلب شده و حقايق مسخ و ارزشها لگد كوب شده اند و بدي‌ها و زشتي‌ها سكه بازار و در مقابل حقيقت و پاكي و طهارت به زاويه رفته و غبار محجوريت يا بدعت و فتنه بر آنها نشسته است، رسالت بزرگي بر دوش ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدي با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز نهم دي ماه تصریح كرد: بايد بدانيم كه دشمن لحظه‌اي از ما غافل نيست و از هر حركت و اشتباه ما بهره‌برداري و سوء استفاده مي‌كند و سخت ترين لطمات را بر ما وارد مي‌آورد.

وي گفت: «ما سختي‌هاي بسياري را پشت سر گذاشته‌ايم و پاداش بزرگي درپي تحمل سختي‌ها و مرارت‌ها وجود دارد و هر كه مي‌خواهد به قله برسد بايد سختي‌هاي راه را نيز تحمل كند».

وزير دادگستري ادامه داد: در حوادث سال 88 نيز امام حسين(ع) به كمك ما رسيد و فتنه‌اي را كه دامنگير ما شده بود و شقاق شديد اجتماعي را بوجود آورده بود با حضور آگاهانه و پرشور مردم همچون آبي شفاف و شفا بخش پاك كرد و از بين برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدي كه رئيس مرجع ملي كنوانسيون مالكيت معنوي است در ادامه اين جلسه گفت: «مهمترين مالكيت معنوي ما همين ميراث عظيم ديني و تمدني ماست و نبايد خود را در چند كنوانسيون رسمي و محدود محبوس كنيم؛ بدانيم  فراتر از اين مسايل ميراث بزرگي در اختيار ماست كه متولي و مسوول اين ميراث در تاريخ معاصر هستيم كه ميراثي فرابخشي، فرامنطقه اي و فراملي است».

وزیر دادگستری در پايان با اعلام اين مطلب كه دولت مرجع جدي تصميم گيري و هماهنگي است، در زمينه مالكيت معنوي خواستار احصاي تمامي عرصه‌هاي مرتبط و ارايه تعريف دقيق از مفاهيم شد تا بر پايه آن بتوان به نظام نامه‌اي هماهنگ و جامع دست يافت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار