اصفهان/

سوانح رانندگی در ایران هر 30 دقیقه یک قربانی می گیرد

رئیس اورژانس کشور گفت: سوانح رانندگی در ایران هر 30 دقیقه یک قربانی می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر محمد تقی طالبیان دیروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان افزود: تعداد تلفات حوادث رانندگی شهری و جاده ای در سال گذشته بیش از 19 هزار نفر بوده که این رقم به نسبت سال 1384، 9 هزار نفر کاهش یافته است.

وی، میزان حوادث ترافیکی را غیرقابل قبول دانست و گفت: 15 تا 20 برابر آمار کشته شدگان را مصدومان حوادث رانندگی در برمی گیرند که هزینه بسیار بالایی به بخش درمانی کشور وارد می کند.

رئیس اورژانس کشور، هزینه حوادث رانندگی را در سال گذشته 11 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت های سلامت کشور کاهش حوادث ترافیکی است.

دکتر طالبیان تاکید کرد: کاهش حوادث ترافیکی نیازمند همکاری و مشارکت سازمان های مربوطه در راستای افزایش تعامل برای اجماع در تصمیم گیری و استفاده از منابع یکدیگر است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی خاطرنشان کرد: اکنون 2100 پایگاه اورژانس شهری وجاده ای با 15 هزار نیرو برای ارائه خدمات به هموطنان فعال هستند که از این تعداد 1250 پایگاه جاده ای است.

وی، تعداد آمبولانس ها در سراسر کشور را 3100 دستگاه با امکانات احیا و انتقال مناسب بیمار عنوان کرد و گفت : برای توسعه کیفیت در کنار کمیت، کارشناسان این مرکز از بین افراد کاردان و کارشناس با توانایی نحوه برخورد روانی و جسمی با بیمار انتخاب می شوند.

این گزارش حاکیست، رئیس اورژانس کشور در سفر به کاشان از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، اورژانس پرتوی و اورژانس های بیمارستانی شهید بهشتی کاشان بازدید کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، سوانح ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.