تبریز/

مرغ سیاه مرندی، با قابلیت اشتغال زایی ودرآمد زایی بسیاربالا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: نژاد مرغ سیاه مرندی، از بهترین نژادهای تخم گذار ایران بشمارآمده و از نظر شباهت نژادی احتمالاً با نژاد سیاه روسیه، از یک منشأ است و با توجه به قابلیت اشتغال زایی بالا در صورت تولید صنعتی و ایجاد زمینه دستیابی به درآمد افزون برای تولید کنندگان، این مدیریت از توسعه پرورش آن حمایت می کند و می تواند بعنوان یک نژاد تخمگذار زینتی معرفی گردد واریته های گل باقلایی و سفید نیز در این نژاد وجود دارد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رحیم زاده با بیان این مطلب گفت: این نژاد مختص به مرند بوده و می تواند تولید اصولی در این منطقه با توجه به پیشینه و تجارب موجود، خالص سازی شده و با ارزش اقتصادی بالا زمینه مناسبی برای تولید، اشتغال و افزایش بهره وری دربخش تولید محصولات بخش کشاورزی بصورت بالقوه ایجاد کند.

وی حمایت این مدیریت از ایجاد و راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی نژاد مرغ مرندی با کمک و سرمایه بخش خصوصی تاکید و افزود: در صورت تمایل سرمایه گذاران از این امر، اطلاعات لازم و تخصصی دراختیار آنان قرارخواهد گرفت.

گفتنی است: علی فرجی از شهروندان مرندی، بعنوان اولین احیاکننده مرغ مرندی درسطح استان محسوب و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند درحد توان خود از این کارآفرین پرتلاش وعلاقه مند حمایت نموده است. توسعه حمایت از علاقه مندان و سرمایه گذاران در زمینه انبوه سازی تولید این نژاد مرغوب وارزشمند، در دستور کار مدیریت جهادکشاورزی قرارگرفته و درراستای استفاده مطلوب از ظرفیتهای موجود جهت نیل به توسعه اقتصادی بخش کشاورزی، حمایت های لازم و تخصصی از سرمایه گذاران در این بخش بهره مند خواهد شد/س

برچسب ها: مرغ ، سیاه ، درامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.