قم/ در بیانیه اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم؛

تثبیت نظام اسلامی در یوم‌الله 9 دی

اداره‌کل تبلیغات اسلامی و شورای هیئت مذهبی استان قم در بیانیه‌ای یاد حماسه 9 دی مردم ایران را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این اداره کل به همراه شورای هیئت مذهبی استان قم بیانیه‌ای را به مناسبت حماسه مردم ایران در 9 دی‌ماه سال 88 صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: قافله بشری همواره رویدادهای بزرگی در ادوار مختلف شاهد بوده است که هر کدام حماسه‌ای تاثیرگذار را به‌وجود آورده‌اند؛ اگر به تاریخ صدر اسلام بنگریم، مشاهده می‌کنیم آنچه بر اساس خدامداری و ولایت‌محوری شکل گرفته، همه موجبات عزت و سربلندی اسلام و پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) را به همراه داشته است. انقلاب اسلامی ایران به محوریت فرزند مکتب پیامبر اسلام (ص)، امام خمینی (ره) بعد از یک فترت طولانی در عصر غیبت حضرت ولی عصر (عج) یکی از حوادث عظیم تاریخ است که به حق بازیابی سربلندی و عزت اسلام اهل‌بیت (ع) بوده که تمام جهانیان را مبهوت و متعجب ساخته است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: بعد از خلق حرکت عظیم انقلابی توسط ملت بزرگ ایران به محوریت امام راحل، در بین حرکت‌های دیگری که هر کدام به نوبه خود نقش بسزایی در تثبیت نظام اسلامی ایران ایفا کردند، می‌توان گفت حادثه 9 دی‌ماه سال 88 در اواخر دهه سوم انقلاب بعد از حماسه 22 بهمن‌ماه سال 57 بالاترین نقش در تحکیم پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه که ادامه ولایت ائمه است، داشت. در این حرکت عظیم تاریخ انقلاب که باید یوم‌الله دیگر نامیدش، ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی به ویژه هیئت‌های مذهبی نشان دادند میثاق آن‌ها با امام و خلف صالح امام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله الشریف) بر پایه آیه شریفه «و اعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا» هرگز گسسته نخواهد شد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: قله‌های رفیع سعادت و خوشبختی و بالاتر از همه کمالات بر اساس آیه شریفه «یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و ابتغوا الیه الوسیله» به قرب و رضایت الهی به ‌واسطه ولایت ائمه (ع) و محوریت ولایت فقیه ائمه نائل می‌آید و ما نیز به فرموده مقام معظم رهبری هر سال حماسه 9 دی را گرامی می‌داریم./س

برچسب ها: قم ، تثبیت ، نظام ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.