جشنواره عکس برج میلاد بین‌المللی می‌شود

نخستین جشنواره عکس برج میلاد تهران سال آینده بین المللی می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری نخستین جشنواره عکس برج میلاد تهران با حضور پوریا اسدی دبیر جشنواره، سجاد متین رزم دبیر اجرایی و جعفری مدیر روابط عمومی برج میلاد در سالن همایش‌های این برج برگزار شد.

سجاد متین رزم دبیر اجرایی نخستین جشنواره عکس برج میلاد تهران در آغاز مروری داشت بر مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشگاه هواداران برج میلاد تهران و از جشنواره عکس برج میلاد به عنوان یکی از این فعالیت‌های فرهنگی و هنری یاد کرد.

جعفری مدیر روابط عمومی برج میلاد نیز به برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری این برج اشاراتی کرد و هدف از برپایی این برنامه‌ها را عمومی سازی فعالیت‌های فرهنگی و استفاده مردم از امکانات برج میلاد عنوان کرد.

اسدی دبیر نخستین جشنواره عکس برج میلاد تهران نیز در ادامه از برج میلاد به عنوان ششمین سازه بزرگ جهان یاد کرد و هدف از برپایی جشنواره عکس برج میلاد تهران را نمایاندن و شناساندن این برج به دیگر کشورهای دنیا عنوان کرد.

وی درباره این جشنواره توضیح داد: این جشنواره در سه بخش دوربین‌های حرفه‌ای ،‌ تلفن همراه و دوربین‌های خانگی و عکس‌های یادگاری برگزار می‌شود و هر شرکت کننده می‌تواند در هر سه بخش نیز شرکت کند.

اسدی درباره جوایز این جشنواره هم گفت: به نفر اول این جشنواره علاوه بر تندیس و لوح تقدیر جشنواره،‌مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همراه کارت طلایی جشنواره به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود، نفر دوم تندیس و لوح تقدیر به همراه مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد و کارت طلایی باشگاه هواداران برج میلاد به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت و نفر سوم نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد به همراه کارت طلایی ۵۰۰ هزار تومانی و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را دریافت خواهد کرد.

دبیر جشنواره عکس برج میلاد تهران از تداوم برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده خبر داد و گفت: این نقطه آغاز این جشنواره است چرا که دبیرخانه آن دائمی است و قرار است در سال‌های آینده به صورت سالانه برگزار شود.

وی افزود: در باشگاه هوادارن برج میلاد تورهای عکاسی با حضور علاقه‌مندان برای عکاسی از سازه‌های بزرگ جهان نیز برپا می‌شود.

او مهلت ارسال آثار را تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان از طریق سایت جشنواره به نشانی www.miladfest.com  آثارشان را ارسال کنند.

وی افزود: نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره نیز ۹ اسفندماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

اسدی درباره هیئت داوران این جشنواره هم توضیح داد: رامین کاکاوند،‌ آرش حمیدی و کتایون قدس راد از جمله داوران این جشنواره هستند و دو داور دیگر نیز به این جمع اضافه خواهد شد.

او درباهر ترکیب هیئت داوران هم گفت: ما سعی کردیم که از استادان دانشگاه برای داوری آثار این جشنواره بهره‌مند شویم.

وی در ادامه استفاده از خدمات برج میلاد نظیر گالری عکس رایگان را از  جمله خدمات فرهنگی به برگزیدگان این جشنواره عنوان کرد.

اسدی همچنین تصریح کرد: این جشنواره جوان است و همه کادر اجرایی آن نیز از جوانان انتخاب شده‌اند که با اهداف فرهنگی و هنری در این زمینه پیش قدم شده‌ایم.

پوریا اسدی در خاتمه از بین‌المللی شدن این جشنواره در سال آینده خبر داد و گفت: برج میلاد تهران پذیرای توریست‌ها و گردشگران خارجی است که برخی از آن‌ها نیز عکاسان حرفه‌ای هستند و با دعوت از آ‌ن‌ها در راستای بین‌المللی کردن این جشنواره اقدام خواهیم کرد.
 
دبیر این جشنواره در بخش دیگری از سخنانش از برپایی کلاس‌های آموزشی عکاسی هم خبر داد و گفت: دوره‌های نورپردازی،‌کادربندی و ...در سالن همایش‌های برج میلاد برای علاقه‌مندان به عکاسی در قالب برنامه‌های باشگاه هواداران برج میلاد برگزار خواهد شد که این دوره‌ها برای اعضای این باشگاه و شرکت کنندگان در جشنواره عکس برج میلاد تهران رایگان خواهد بود.

وی درباره کتاب آثار جشنواره هم گفت: کتاب آثار نخواهیم داشت اما آثار راه یافته به جشنواره در فصلنامه تخصصی نور رؤیایی به چاپ خواهد رسید.

اسدی درباره مکان‌های عکاسی از برج میلاد هم گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از برج میلاد و فضای داخلی ا ین برج عکاسی کنند و در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار