زاهدان /

بیش از 12 میلیون کالای صادراتی در سراوان نمونه‌برداری شده است

رئیس اداره استاندار سراوان گفت: در 9 ماهه سال‌جاری بیش از 12 میلیون و 880 کیلوگرم انواع کالای صادراتی در اداره استاندار سراوان نمونه‌برداری و آزمایش شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، عبدالغفور دهواری افزود: در 9 ماهه سال‌جاری بیش از 12 میلیون و 880 کیلوگرم انواع کالای صادراتی، شامل کشمش، زیره سبز، گریس، گرانول پی وی سی، سیمان و پودر آب پنیر به ارزش 358 میلیارد و 161 میلیون و 825 هزار ریال پس از نمونه برداری، آزمون و تطبیق با استانداردهای مربوطه طی 362 فقره گواهینامه استاندارد و 104 مورد تعیین ماهیت به کشور پاکستان صادر شد که از نظر وزن 17 درصد کاهش و از نظر ارزش 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس اداره استاندار سراوان افزود: اداره استاندارد سراوان دارای پنج آزمایشگاه شامل آزمایشگاه صادرات، انگ فلزات، گرانبها، شیمی، نساجی واوران و مقیاس‌ها است که در مدت فوق در آزمایشگاه‌های مذکور 492 نمونه شامل خرما، کشمش، زیره سبز، گریس، گرانول پی وی سی و مصنوعات طلا مورد آزمون قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت 944 مورد بازدید و 612 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی خدماتی مراکز عرصه و محموله‌های صادراتی انجام شده و تعداد 6 هزار عدد سیلندر مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد 300 عدد سیلندر به علت نقص فنی پلمب و تا رفع نقص چرخه مصرف خارج شد.

دهواری در پایان افزود: همچنین هزار عدد سیلندر جایگزین سیلندرهای معیوب شده است و یک سیلندر پرکنی گاز به علت کم فروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: نمونه ، برداری ، کالای ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.