دیدار هيئت روسي از زندان گوانتانامو

منابع مسئول روسی از تصمیم دولت این کشور به اعزام یک هیئت دولتی برای بازدید از زندان گوانتانامو در کوبا خبر دادند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی قطر ، وزارت امور خارجه روسیه امروز با اعلام این خبر افزود هیئتی روسی قرار است در 17 ماه ژوئن با هدف دیدار با رافائل مینگازوف زندانی روسی در زندان گوانتانامو ، از این بازداشتگاه آمریکایی بازدید کند. در همین ارتباط کنستانتین دولگوف مسئول امور حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون در وزارت امور خارجه روسیه که ریاست این هیئت را برعهده خواهد داشت گفت هدف از این بازدید آگاهی از شرایط بازداشت و نگهداری رافائل مینگازوف در گوانتنامو است زیرا آشکار است که در این زندان از چند سال قبل حقوق بشر به شکل گسترده‌ای نقض می شود به همین سبب با طرف آمریکایی درباره شروط باز گرداندن این زندانی روسی به کشورش یا اتخاذ تصمیم دیگری درباره او گفتگو خواهیم کرد. 

کنستانتین دولگوف مسئول امور حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون در وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد مسکو منتظر موافقت طرف آمریکایی با دیدار و ملاقات این هیئت با رافائل مینگازوف در 17 ژوئن آینده است.

شایان ذکر است مسئولان آمریکایی در سال 2002 زندان گوانتانامو را به بازداشتگاهی برای نگهداری مظنونین به دست داشتن در اقدامات تروریستی اختصاص داد. ناظران براین اعتقادند در این زندان هیچ گونه اصول و ارزش‌های انسانی و اخلاقی رعایت نمی‌شود و با زندانیان به شکل وحشیانه و بی‌رحمانه رفتار می‌شود . این امر موجب اعتراض سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر شد. این سازمان‌ها خواستار پایان رنج‌های زندانیان گوانتنامو و تعطیلی کامل این زندان هستند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار