احمدی مقدم :

نباید کل وی‌چت مسدود شود/میزان تلفات اسکانیا دو برابر شده است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اگر وی‌چت خوبی‌هایی دارد، نباید کل سرویس مسدود شود، گفت: این کارگروه نسبت به شناسایی مضرات برنامه‌ها اقدام کرده و تنها بخش‌های مضر حذف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ سردار احمدی مقدم بخش علمی را ضرورت و نیاز نیروی انتظامی برشمرد و گفت: عنصر تشکیل دهنده همه قدرت ها دانش است و نیروی انتظامی باید با سرعت به حرکت خود در این زمینه ادامه دهد.  
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه نقد بیرونی برای سازمان هدیه است و ما از نقد استقبال می کنیم افزود: جشنواره ها‌یی در این سبک به نیروی انتظامی فرصت می دهد تا با حضور گسترده در بخش علمی به فعالیت بپردازد.  
 
وی همچنین اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی در مجموع سازمان های کشور در عرصه علم و فن آوری موقعیت نسبت خوبی دارد و به عنوان عضوی از خانواده علمی پذیرفته شده است لذا با توجه به تحریم ها‌یی که دشمن به وجود آورده ما باید با تحقیقات علمی این تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.    
 
وی همچنین از وجود 50 هزار ایستگاه رایانه ای خبر داد و افزود: امروزه بیش از 140 سامانه الکترونیکی در نیروی انتظامی وجود دارد که  به بیش از 30 میلیون نفر خدماتی همچون صدور کارت پایان خدمت، گواهینامه ارائه می نماید.  
 
وی با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی باید تا پایان برنامه ششم از فاز سخت افزاری به طور کامل عبور کند خاطر نشان کرد: نگاه نیروی انتظامی به تحقیقات علمی نوعی نگاه کارو‌زی شدن بی تحقیقات است چراکه تحقیق نباید برای تحقیق باشد بلکه باید برای عمل باشد. 

احمدی مقدم همچنین در مورد شماره‌گذاری اسکانیا، گفت: زمانی برای رفع عیوب این خودرو تعیین شده است، اما اگر این عیوب رفع نشود شماره‌گذاری نمی‌کنیم و من توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آنرا قبول کنند، چرا که در گذشته آتش‌سوزی و عیب پژو نیز تکذیب می‌شد اما نهایتا آنرا قبول کردند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موافق به مخاطره انداختن تولید و بیکاری کارگران نیست، گفت: اسکانیا بعد از یک نوع خودرو که اسم آن را نمی‌آورم، میزان تلفات جاده‌ای‌اش، دو برابر است.

احمدی مقدم همچنین در مورد فیلترشدن نرم‌افزار وی‌چت نیز گفت: شورای عالی فضای مجازی سه‌شنبه در حضور رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه به پیشنهاد نیروی انتظامی و حمایت وزیر ارتباطات مقرر شد کارگروهی در رابطه با نوسازی مصادیق مجرمانه و نوسازی فیلترینگ با روشهای نوین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر وی‌چت خوبی‌هایی دارد، نباید کل سرویس مسدود شود، گفت: این کارگروه نسبت به شناسایی مضرات برنامه‌ها اقدام کرده و تنها بخش‌های مضر حذف می‌شوند.

احمدی مقدم همچنین با اشاره به همایش نظم و امنیت گفت: سال 93، سال حذف پست‌های زاید در نیروی انتظامی است و در پست‌هایی که دوربین‌ می‌تواند جایگزین افراد شود، این پست‌ها حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی سال آینده به طور جدی در بحث پژوهش وارد می‌شود ، گفت: ناجا از روش‌های علمی که موجب کاهش نیروی انسانی در پست‌های اضافه می‌شود استقبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 9 دی، گفت: 9 دی مردم عملا به فتنه پایان دادند. افرادی که یک برچسب زدند و نتوانستند آنرا اثبات کرده و با لجاجت از هر ابزاری برای ایجاد شکاف استفاده کردند که این مسئله گناه نابخشودنی بود و مردم نهایتا در نهم دی با بصیرت خود مهر ابطالی بر اقدامات این افراد زدند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اعدام چند ایرانی در مالزی به جرم حمل مواد مخدر، گفت: این موارد عمدتا مربوط به گذشته است و در حال حاضر کشف مواد مخدر از ایرانیان در خارج از کشور به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به پخش مصاحبه‌اش از برنامه مناظره که مربوط به قبل از اصلاح قانون مواد مخدر بود، گفت: در گذشته ما دوگانگی قانون داشتیم به گونه‌ای که با اصلاح قانون و کنترل تشدید در فرودگاه و گمرک کشور انتقال مواد مخدر توسط ایرانیان به شدت کاهش یافت و تعداد پرونده‌های جدید نیز بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه اگر این افراد در کشور خودمان نیز دستگیر می‌شدند باید مجازات می شدند، گفت: ما خواستار این هستیم که این مجرمان در کشور خود مجازات شوند.

احمدی مقدم با بیان اینکه وکلای این مجرمان به آنها یاد داده‌اند که عنوان کنند فریب خورده‌ایم، گفت: البته در دو سال اخیر روند دستگیری‌ها کاهش یافته است اما افراد نباید در قبال دریافت وجه، ریسک کنند و بدون اطلاع و توجه از مجازات و نوع ماده نسبت به انتقال آن اقدام کنند چرا که هر فردی در قبال عملکردش مسئول است و باید مراقب باشد.

به گفته احمدی مقدم میزان دستگیری ایرانیان در این جرم به شدت کاهش یافته است.
 
انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۶ دی ۱۳۹۲
خدا خیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۰:۱۶ ۰۶ دی ۱۳۹۲
نظر من مثبت است وبه دستورات بزرگانم احترام میگذارم
آخرین اخبار