سایه فساد مالی بر اعتبار دولت ترکیه

کارشناس بخش ترکيه شبکه بي بي سي گفت پرونده فساد مالي اخير در ترکيه بر اعتبار دولت اين کشور سايه افکنده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ چاغيل کاساپ اوغلو در گفتگو با اين شبکه افزود انتخابات محلي در ماه مارس در ترکيه برگزار مي شود و افشاي اخير پرونده فساد مالي گسترده در اين کشور بسيار تاثير گذار خواهد بود هر چند نمي توان نتيجه انتخابات را پيش بيني کرد. اين رسوايي مالي علاوه بر اعتبار دولت ، اعتبار و وجهه شماري از شخصيت ها و افراد را خدشه دار کرده است.

وي گفت شماري از وزرا و فرزندانشان در پرونده گسترده فساد مالي در ترکيه مظنون هستند و در مجموع اين مسئله چالش هايي را براي دولت ترکيه ايجاد کرده است. چراکه دولت عدالت و توسعه ترکيه بارها پس از به قدرت رسيدن در سال 2002  ميلادي تاکيد کرد که هدف اصلي اش مبارزه با فساد است و ايدئولوژي خود را بر اين پايه استوار کرد.

وي افزود اکنون بيست و چهار نفر در پرونده فساد مالي در ترکيه تحت پيگرد قرار دارند و شماري از فرزندان وزرا در ميان اين افراد مشاهده مي شود.

کاساپ اوغلو افزود اين پرونده فساد موجب رويارويي دولت ترکيه با جنبش گولن کرده است چراکه رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اين پرونده فساد را يک توطئه عليه دولت مي داند و معتقد است عوامل جنبش گولن در نيروهاي پليس و دادگستري ترکيه نفوذ کرده اند.

وي افزود جنبش گولن داراي شبکه گسترده اي در ترکيه و ديگر مناطق جهان است  و نفوذ آن به طور مستقيم سياسي نيست چراکه اين جنبش در صحنه سياسي حضور ندارد .

انتهای پیام / 
برچسب ها: اعتبار ، دولت ، فساد ، مالی ، مخدوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار