سمنان/

ظرفیت صنایع تبدیلی زیتون قریب دو برابر توان تولیدزیتون روغنی کشوراست

مجری طرح زیتون کشور از وجود 38 واحد روغن کشی زیتون در کشور با ظرفیت 90 هزار تن خبر داد و گفت: در حال حاضر 45 تا 50 هزار تن محصول برای روغن کشی تولید می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مجری طرح زیتون کشور در حاشیه اجلاس مجریان طرح زیتون کشور در سمنان گفت: در حال حاضر 40 درصد از زیتون تولیدی برای روغن کشی استفاده می شود که معادل 45 تا 50 هزار تن در سال می شود و تا 90 هزار تن ظرفیت واحدهای روغن کشی فاصله زیادی دارد.
علیرضا اسماعیلی با اشاره به وجود 100 هزار هکتار باغ زیتون در کشور گفت: امسال حجم تولید زیتون در کشور 130 هزار تن برآورد شده بود که با توجه به شیوع آفت مگس زیتون در استانهای گیلان، زنجان و قزوین مقداری از تولید کاسته شد و به 110 هزار تن رسیده است.
وی افزایش کیفیت محصول زیتون تولیدی را از اهداف بیان کرد و اظهار داشت: برای توسعه باغات زیتون نیز طبق برنامه پنج ساله در سالهای باقیمانده این برنامه باید 35 هزار هکتار افزایش یابد.
اسماعیلی گفت: بر این اساس در سال 93 افزایشی معادل هشت هزار و 500 هکتار به سطح باغات زیتون کشور پیش بینی شده است.
وی تولید روغن خوراکی را یکی از اهداف اجرای طرح توسعه زیتون در ایران بیان کرد و گفت: با توجه به استفاده 40 درصد از محصول تولیدی در حال حاضر بین هفت تا هشت هزار تن روغن زیتون تولید می شود.
مجری طرح زیتون کشور گفت: از 100 هزار هکتار باغ زیتون در کشور 50 هزار هکتار آن را درختان بارور تشکیل می دهند./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.