گمرک چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

درآمد 50 میلیارد ریالی گمرک چهارمحال و بختیاری در 9 ماه

در نه ماه سال 92 بالغ بر 159 ميليون دلاركالا به وزن 368هزار تن از اين گمرك به خارج ازكشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،به نقل از گمرك استان چهارمحال وبختياري، در نه ماه سال 92  بالغ بر 159 ميليون دلاركالا به وزن 368هزار تن از اين گمرك به خارج  ازكشور صادر شده است. اين ميزان صادرات در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 54درصد و از لحاظ وزن 38درصد رشد را نشان مي دهد.

در آذر ماه سال جاري ميزان صادرات گمرك استان بالغ بر12 ميليون دلار به وزن33 هزار تن است كه  مقصد عمده كالاهاي صادراتي كشورهاي عراق وافغانستان است وكالاهايي همچون سيمان ،آبگرمكن،كاشي وسراميك ،لوله وشيلنگ، مفتول بيشترين حجم صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

همچنين در مدت ياد شده تشريفات ورود قطعي بيش از35 ميليون و 441هزار دلار كالا به وزن 5هزار و 182 تن در گمرك شهركرد انجام شده است وميزان واردات در آذر ماه سالجاري 4 ميليون و167 هزار دلار به وزن يك هزار تن است. 

عمده كالاهاي وارد شده شامل اجزاء وقطعات لوازم خانگي،پانل هاي خورشيدي،مواد اوليه كارخانجات صنعتي است كه عمدتاً از كشورهاي چين،آلمان،تركيه و امارات  وارد استان شده اند.
دربخش حقوقي و قضايي، تعداد كل پرونده هاي قاچاق متشكله اين گمرك  در9ماهه  سالجاري 206 فقره به ارزش 51 ميلياردريال بوده كه از اين تعداد پرونده ،17 فقره داراي ارزش كمتر از 10ميليون ريال و تعداد189 پرونده داراي ارزش بالاي 10ميليون ريال ميباشند. ميزان جريمه هاي وصولي پرونده هاي قاچاق در اين مدت بيش از 4ميليارد ريال بوده است.

همچنین در 9ماه سالجاري  تعداد 30بسته كالاهاي هديه و سوغات به وزن 150كيوگرم از طريق گمرك امانات پستي به ترتيب از كشورهاي آلمان،آمريكا، اتريش،امارات،انگلستان وارد كشور شده و تعداد 12بسته به وزن 87كيلوگرم به ترتيب به كشورهاي آمريكا،هند،انگلستان ارسال شده است.

بنابر این گزارش در آمد 9ماه اول سال جاري گمرك استان  بالغ بر 50ميليارد ريال است كه بيش از نيمي از اين مبلغ از محل حقوق ورودي تأمين گرديده است.

لازم به ذكر است علاوه بر آمارهاي مذكور اين گمرك تشريفات مربوط به رويه هاي ترانزيت داخلي،كارنه تير،خروج موقت را در آذر ماه سال جاري به انجام رسانده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار