اراک/

بکارگیری روش های نوین از نیازهای اساسی بخش کشاورزی است

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بکارگیری روش های نوین و جایگزینی کشاورزی سنتی به پیشرفته از نیازهای اساسی کشور در این بخش است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قربانی در دومین همایش ملی مباحث نوین کشاورزی در دانشگاه آزاد واحد ساوه افزود: هم اکنون با وجود ظرفیت های مناسب در کشور عملکرد تولیدات در بخش کشاورزی و دامداری در مقایسه با سایر کشورهای جهان پایین است.
وی گفت : با توجه به این که ما هم اکنون وارد کننده برخی محصولات کشاورزی و دامی هستیم با استفاده از روش های نوین در این حوزه می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، بخشی از بازار صادرات را در اختیار بگیریم.
قربانی افزود : تحریم های چند سال اخیر زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری و انجام کارهای زیربنایی در بخش کشاورزی فراهم کرد تا به سمت خودکفایی پیش برویم اما مسوولان از این فرصت مناسب استفاده لازم را نبردند.
وی گفت: با توجه به توانمندی های مناسب کشور برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و وجود بازار مصرف محصولات در کشورهای عربی می توانستیم منبع درآمد پایداری در کشور ایجاد کنیم.
این استاد دانشگاه همچنین به ضعف کشور در تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد و افزود : بر اساس آمار موجود، وجود 14 میلیون بیمار سرطانی در کشور باید هشداری جدی برای مسوولان باشد چرا که بخش عمده ای از آن ناشی از استفاده از کود و سموم در تولید محصولات دامی و زراعی کشور است.
به گفته وی، استقبال مردم از محصولات ارگانیک در کشور مطلوب است بطوری که آنان حاضرند هزینه بیشتری برای تهیه غذای سالم و ارگانیک بپردازند./س

برچسب ها: روش نوین ، کشاورزی ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.