قم/ معاون فرهنگی حرم مطهر:

برائت از کفار رمز برپایی مراسم اربعین حسینی است

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، محبت به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و برائت از کفار را رمز برپایی مراسم اربعین حسینی(ع) ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی روز شنبه 30 آذر، در نشستی خبری گفت: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های شیعه برشمرده شده است و یکی از اختصاصات متعلق به اباعبدالله الحسین(ع) است که در هیچ روایتی بر گرفتن مراسم اربعین برای امامان دیگر تاکید نشده است.

وی گفت: در زیارت اربعین ابعادی چون محبت به اباعبدالله(ع) و برائت از کفار و مخالفان سیره و روش اهل بیت(ع) کاملا آشکار است و سفارش به حضور شیعیان در مراسم اربعین حسینی به دلیل تاکیدات فراوان روی زیارت اربعین است.

احمدی بیان کرد: پیاده‌روی کردن در اربعین در روایات سفارش شده است و این امر به خاطر تایید ائمه است و امروز نیز باید برای ابراز محبت خود به اهل بیت و مخالفت با مخالفان سیره اهل بیت در اجتماعاتی چون پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: حرکت مردم شهر مقدس قم در روز اربعین از ساعت 13 با اجتماع هیئات آغاز خواهد شد و ساعت 13 و30 با ورود هیئات به صحن امام رضا(ع) و ایوان آئینه عزاداران به حضرت معصومه(س) تسلیت خواهند گفت.

وی با بیان اینکه پس از زیارت اربعین از مسیر خیابان ارم و بلوار پیامبر اعظم شاهد حرکت مردم قم خواهیم بود، افزود: این حرکت عظیم در مناسبت‌های دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد و باید فرهنگ سازی شود که بلوار پیامبر اعظم بلواری فرهنگی باشد./س

برچسب ها: قم ، برائت ، کفار ، رمز ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.