آیت‌الله جوادی آملی:

تهدید ایران، نشانه بی‌عقلی غربی‌ها است

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که دستاورد عدم عقلانیت در مراکز دانشگاهی غرب، جنگ‌های جهانی اول و دوم و کشتار نزدیک به 70 میلیون انسان بود، گفت: همین بی عقلی منجر می‌شود که آنان هر روز با تهدید ایران اسلامی، بگویند که گزینه نظامی روی میز است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله جوادی آملی"، در مراسم افتتاح ساختمان موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء با اشاره به جایگاه قرآن و لزوم عرضه معارف قرآنی به دنیا، گفت: قرآن می‌تواند به مراکز دینی و دانشگاهی غرب عقلانیت ببخشد.
 
معظم‌له به ثمرات عدم وجود عقلانیت در این مراکز اشاره کرد و ابراز داشت: عدم وجود عقلانیت در مراکز دینی و دانشگاهی غرب دو خطر عمده را در پی داشت؛ آنان دیروز با گالیله برخورد کردند و امروز نیز دست به اعمالی مانند قرآن سوزی می‌زنند.
 
معظم له با بیان این که دستاورد عدم عقلانیت در مراکز دانشگاهی غرب، جنگ‌های جهانی اول و دوم و کشتار نزدیک به 70 میلیون انسان بود، یادآور شد: همین بی عقلی منجر می‌شود که آنان هر روز با تهدید ایران اسلامی، بگویند که گزینه نظامی روی میز است.
 
وی تاکید کرد: این سخنان نشان دهنده پایین بودن سطح فکری در دانشگاه‌های غربی است؛ چرا که آنها هنوز نمی‌دانند ایران، هراسی از هیچ کدام از گزینه‌های روی میز ندارد.
 
آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که ایران اسلامی هیچگاه به فکر ساخت سلاح اتمی نیست، تصریح کرد: انرژی هسته‌ای صلح آمیز حق مسلم ایران است.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: شعار «ما می‌توانیم» باید به همه عرصه‌های علمی کشور تسری یابد و حوزه‌های علمیه نیز باید در مسیر تحقق این شعار ارزشمند تلاش کنند و نیازهای جامعه را بر اساس مبانی قرآنی و آموزه های اهل بیت(ع) پاسخ دهند.
 
وی همچنین با بیان این که باید بسیاری از نیازها را به قرآن عرضه و پاسخ آنها را استخراج کنیم، افزود: باید با تعقل و بهره‌گیری از روایات بفهمیم قرآن چه ره آوردی برای بشر دارد؛ زیرا انسان می‌تواند با چنگ زدن به ریسمان الهی به درجات بسیار والا دست یابد.
 
آیت الله جوادی آملی همچنین با بیان این که باید در حوزه تفسیر علوم قرآنی، حرکت‌ها و اقدامات بیشتری انجام شود، خاطرنشان کرد: شاید حرکت در این مسیر دشوار باشد، ولی افراد زیادی توانسته‌اند آن را طی کنند و ما نیز باید این مسیر را طی نماییم.
 
معظم له در پایان، فضل و رحمت الهی را بی نهایت و پایان ناپذیر دانسته و گفت: انسان‌ برای این که بتواند در مسیر کمال و سعادت گام بردارد، باید در مسیری که قرآن مشخص کرده، حرکت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۲
خداوند علمای بزرگ را حفظ و بر درجاتشان بیافزاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۲
دورد بر آیت حق آیت الله جوادی آملی.یا مهدی.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۲
خداوند ایشان را حفظ کند.
آخرین اخبار