جولایی در جلسه ستاد دیه استان زنجان:

وظیفه اصلی ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: وظیفه اصلی ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "اسدالله جولایی" در جلسه ستاد دیه استان زنجان گفت: هزینه‌های ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان برای موارد به‌خصوص خود اختصاص و صرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور از سال 1369 با تلاش شهید لاجوردی تشکیل و پایه‌گذاری شد، تصریح کرد: تشکیل این ستاد اقدامی بسیار ارزشمند است که خیر و حسنه آن تا روز قیامت برای پایه‌گذار آن و خیرین برکاتی خواهد داشت.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه جلسات ستاد دیه کشور با حضور همه اعضا به طور منظم و منسجم برگزار می‌شود افزود: نظم و انسجام این جلسات در کشور بی‌نظیر است و ثمرات بسیار خوبی نیز داشته است.
 
وی ارایه آمار به موقع استانها به ستاد مرکزی، جهت اطلاع از تعداد و نوع زندانیان جرایم غیرعمد را خواستار شد و گفت: متاسفانه برخی استانها در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند که نیاز به بررسی و اقدام مجدانه دارد.
 
جولایی ادامه داد: با پیگیری و جمع‌آوری این آمارها جهت ارایه گزارش به مسوولین امر، زمینه برای اختصاص بودجه و تمهیدات لازم برای آزادی زندانیان بیشتر جرایم غیرعمد فراهم می‌شود.
 
رییس کل دادگستری استان زنجان نیز گفت: اعضاء ستاد دیه این استان افرادی مومن و متعهد هستند که جایگاه و مقام ویژه‌ای در میان مردم دارند.
 
جعفر گل محمدی افزود: زحمات و تلاش‌های اعضای این ستاد موجب ایجاد آرامش در مجموعه زندان و زندانیان شده است به خصوص در اعطای مرخصی به زندانیان که براساس بخشنامه‌های رئیس قوه قضاییه که امکان استفاده از مرخصی ندارند در طول سال دو تا چهار بار زندانیان در کنار خانواده‌های خود در فضای صمیمی همراه باصرف شام حضور می‌یابند.
 
رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: با اقدامات ارزشمند ستاد دیه در جهت کمک و مساعدت به مجموعه دادگستری استان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زمینه و فرصت برای رسیدگی به سایر پرونده‌ها فراهم خواهد شد.
 
مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز گفت: در بحث بودجه و کمبود وسیله نقلیه و ارایه تسهیلات بانکی از طرف بانک‌های عامل مشکلاتی در ستاد دیه استان وجود دارد که باید در جهت رفع آنها بر اساس ضوابط چاره‌ای اندیشید.
 
علاءالدین کریمی خاطرنشان کرد: هشت ماهه اول امسال 89 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان زنجان با کمک‌های مالی ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار