قزوین/

هم‌محور شدن اقتصاد دانش‌بنیان و دانشگاه کارآفرین

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: موفقیت زمانی است که اقتصاد دانش بنیان و دانشگاه کارآفرین هم‌محور شوند و شاخصی که برای این موفقیت مطرح بوده تعداد شرکت‌های دانش بنیان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوینَ؛

 

 علی رجب‌پور اظهار کرد: سه نسل از دانشگاه‌ها وجود دارد که دانشگاه آموزش‌محور، دانشگاه پژوهش‌محور و دانشگاه کارآفرین است که بسترساز تولید ثروت هستند.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصاد هم سه نسل وجود دارد که اقتصاد مبتنی بر مواهب و داده‌های خدادادی،اقتصاد مبتنی بر کارآمدی و توانمندی و اقتصاد دانش‌بنیان که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.


 

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: موفقیت زمانی است که اقتصاد دانش بنیان و دانشگاه کارآفرین هم‌محور شوند و شاخصی که برای این موفقیت مطرح بوده تعداد شرکت‌های دانش بنیان موجود است.


 

این مسئول عنوان کرد: 6 مرکز رشد واحدهای فناوری در استان وجود دارد که سعی در بالا بردن این شاخص دارند که مرکز پارک علوم و فناوری، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز رشد واحدهای فناوری آبیک از واحدهای فناوری استان هستند.


 

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به اینکه اگر تمام مراکز پژوهشی در استان تعطیل شود هیچ اتفاقی در جامعه نمی‌افتد و شاید خیلی از مردم و مسئولان اصلا متوجه این موضوع نشوند، اظهار داشت علت اصلی دیده نشدن مراکز پژوهشی این است که این مراکز درگیر حل معضلات اساسی استان نیستند و در واقع معضلات اساسی استان برای برطرف شدن به این مراکز ارجاع داده نمی‌شود.


 

وی بیان داشت: مسئولان ارشد می‌توانند با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های درست معضلات را به مراکز پژوهشی ارجاع دهند تا بعد از حل شدن به سمت دستگاه‌های ارجاعی قدم بردارند./س


 



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.