تظاهرات در نزدیکی محل برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا

همزمان با برگزاری آخرین اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل در سال جاری میلادی، صدها نفر در اعتراض به تشدید تدابیر ریاضت اقتصادی، در نزدیکی محل برگزاری این اجلاس تظاهرات کرده و خیابانهای منتهی به این محل را بستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، تظاهرات صدها نفر در اعتراض به تشدید تدابیر ریاضت اقتصادی، به ابتکار پنجاه سازمان و سندیکای عمدتا بلژیکی در بروکسل برگزار شد.

 یکی از آنها می گوید: "آنها دارند سیاستهایشان را برای تجارتهای بزرگ و مدیران بزرگ تنظیم می کنند. اگر ما مبارزه نکنیم به سمت مدل آلمان پیش خواهیم رفت. جوانان آلمانی متقاعد شده اند که باید به انجام کارهای کوچک اکتفا کنند و این یعنی بی ثباتی شغلی.”
 
دیگری هم معتقد است: "آنچه که ما در کشورهایی همچون یونان، پرتغال و اسپانیا که تحت فشار شدید ریاضت اقتصادی هستند، شاهدیم، افزایش یدهیها، افزایش کسری بودجه، افزایش بیکاری و افزایش خودکشی است. ریاضت اقتصادی سم اقتصاد است.”
 
کشاورزان و دامداران هم در اعتراض به مذاکرات جاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا برای امضای قرارداد تجارت آزاد میان دو طرف، علوفه های خشک را به آتش کشیدند.
 
یکی از آنها می گوید: "آنچه که چنین توافقی برای ما به ارمغان خواهد آورد واردات گوشتهای حاوی هورمون و آنتی بیوتیک از آن طرف اقیانوس اطلس است.”
 
مارگریتا اسفورزا، خبرنگار یورونیوز در بروکسل می گوید: "بر خلاف وعده های رهبران اروپایی مبنی بر ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال، برای بسیاری از شهروندان اروپایی، اروپا و نهادهای آن صرفا به معنای ریاضت اقتصادی است.”


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار