قم/

مقبره شهید مفتح در حر م حضرت معصومه(س)رونمایی شد

همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت و حوزه و دانشگاه، مقبره آن شهید گرانمایه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مقبره شهید مفتح امروز 27 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و خانواده‌های شهیدان مفتح، دیالمه و مرحوم مهندسی رونمایی شد.


در این مراسم که صبح امروز در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس قم و دکتر محمد صادق مفتح فرزند شهید مفتح به ایراد سخن پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این برنامه،‌ مقبره شهید مفتح که در ضلع شرقی صحن امام رضا (ع) قرار دارد، صبح‌ها و عصرها بر روی زائران کریمه اهل‌بیت باز می‌باشد و در این مقبره راویان به تبیین ابعاد مختلف زندگی شهید مفتح و جایگاه این شهید بزرگوار خواهند پرداخت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) درباره شهادت شهید مفتح،‌مبنی بر این که امید می‌رود که از شهادت ایشان، اسلام و نظام بهره‌ها ببرد ابراز کرد: شاهد بودیم از زمانی که خون پاک این شهید بزرگ انقلاب در دانشگاه به پای نهال انقلاب ریخته شد تا امروز، از تفکر ایشان بهره‌های فراوانی گرفته  شده است.

دکتر محمد صادق مفتح نیز در این مراسم گفت:توجه به جایگاه و اهداف شهدای انقلاب در شرایط حساسی که انقلاب اسلامی در حال واگذاری به نسل سوم انقلاب است که با بسیاری از مسائلی که در انقلاب رخ داده و زحمت‌هایی که در این عرصه کشیده شده است، بی اطلاع هستتند،‌کار ارزشمندی است.

فرزند شهید مفتح ترویج فرهنگ شهادت و انقلاب را رسالتی بر دوش حوزه‌‌های علمیه معرفی کرد و گفت: روحانیت همواره بزرگ‌ترین سنگر دفاع از انقلاب و اسلام است که در هیچ زمانی مانند امروز مورد هجمه قرار نگرفته است./س

برچسب ها: قم ، مقبره ، شهید ، مفتح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.