جزئیات حضور هیئت نظارت وزارت علوم در دانشگاه امیرکبیر

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: حضور هیئت نظارت وزارت علوم در دانشگاه امیرکبیر موجب شد تا جماعت افراطی دانشگاه با تجمع غیر قانونی حاشیه‌هایی ایجاد کرده که می‌خواستند با استفاده از اهرم فشار مطالبات خود را مطرح کنند اما به دلیل حضور دانشجویان دیگر فضا از حالت تشنج خارج شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مدتی‌ است هیئت‌های نظارتی سه نفره وزارت علوم برای پیگیری و نظارت بر روند کار دانشگاه‌ها و بررسی عملکرد روسای دانشگاه،‌ به دانشگاه‌های مختلف می‌روند، این دیدارها که تاکنون در دانشگاه‌هایی چون خواجه‌نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، خوارزمی، دانشگاه سیرجان کرمان، لرستان، چمران اهواز، شهید مهاجر اصفهانی و... صورت گرفته‌ به عزل برخی روسای دانشگاه‌ها انجامیده است.

هئیت نظارت وزارت علوم در دو روز گذشته برای بررسی وضعیت دانشگاه امیرکبیر به این دانشگاه رفتند و با تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های رسمی این دانشگاه ملاقات و گفتگو داشتند.

در همین راستا "حامد اقبالی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره جلسه هیئت نظارتی وزارت علوم با بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اظهار اشت: در این جلسه مسئولان و اعضای بسیج دانشگاه درباره فضای پر التهاب دانشگاه امیرکبیر در گذشته نه چندان دور مطالبی را مطرح کردند و ناراحتی خود را درباره تخطی برخی نسبت به خطوط قرمزهای بسیج ابراز داشتند.

وی با بیان اینکه در گذشته فضای دانشگاه امیرکبیر دچار سیاست‌زدگی شده و از فضای علمی دور شده بود، تصریح کرد: مسئولان بسیج از هیئت نظارت وزارت علوم خواستند تا اقدامات خود را برای ثبات فضای علمی در این دانشگاه انجام دهند.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: دانشجویان انقلابی همان‌طور که در 16 آذر امسال ثابت کردند، همچنان در برابر مسائل با تحلیل و بصیرت صحیح اقدام خواهند کرد.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی در دیدار با هیئت نظارت وزارتخانه درباره انتصابات اخیر در وزارت علوم انتقاداتی را مطرح کردند و هیئت نظارت نیز به آن‌ها قول دادند تا به بررسی این مسائل بپردازند.

اقبالی تصریح کرد: دیروز این هیئت 3 نفره با کارمندان و اساتید دانشگاه امیرکبیر جلساتی را برای بررسی وضعیت این دانشگاه برگزار کردند و بنا بود با عموم دانشجویان نیز دیدار داشته باشند که به دلیل عدم ساز و کار مناسب، این دیدار صورت نگرفت و دانشجویان نیز در محل استقرار این هیئت نظارت تجمع کردند.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بیان داشت: حضور هیئت نظارت وزارت علوم در دانشگاه امیرکبیر موجب شد تا جماعت افراطی دانشگاه با تجمع غیر قانونی حاشیه‌هایی ایجاد کرده که می‌خواستند با استفاده از اهرم فشار مطالبات خود را مطرح کنند اما به دلیل حضور دانشجویان دیگر فضا از حالت تشنج خارج شد.

اقبالی دیدار با مسئولان دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه را از دیگر برنامه‌های هیئت نظارت وزارت علوم عنوان و تصریح کرد: این هیئت نظارت درباره تصمیمات خود راجع به تغییر ریاست دانشگاه امیرکبیر مسائلی را مطرح نکرده و اذعان داشتند که برای شنیدن صحبت‌های دانشجویان به دانشگاه آمده‌اند.

گفتنی است، حضور در دانشگاه صنعتی شریف از دیگر برنامه‌های هیئت نظارت وزارت علوم طی روزهای آتی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار