در دیدار امیرعبداللهیان با قائم مقام وزیر امور خارجه عراق صورت گرفت

تاکید ایران و عراق بر حل بحران سوریه با راه حل سیاسی

در دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با قائم مقام وزیر امور خارجه عراق، حل بحران سوریه را در گرو راه حل سیاسی و نه نظامی دانسته و از برخورد دوگانه برخی کشورها با پدیده تروریسم انتقاد کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در ملاقات با "جواد الدورکی" قائم مقام وزیر امور خارجه عراق، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

 امیرعبداللهیان با مهم برشمردن تقویت روابط راهبردی دو کشور و تاثیرات آن بر امنیت و ثبات منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مسائل مرتبط با تقویت روابط دوجانبه را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی افزود: در این راستا همکاری‌های مختلف در زمینه‌های کنسولی و تسهیل در امور کنسولی برای تجار، دانشجویان و سایر شهروندان و زوار دو کشور را ضروری می‌دانیم.

جواد الدورکی نیز در این دیدار با اشاره به عدم حضور "هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق به دلیل سفر به امارات، گفت : همواره گفتگوهای خوبی بین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در زمینه‌های مختلف صورت گرفته و ما آمادگی کامل برای برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی در ابعاد مختلف داریم.
 
طرفین در این دیدار ضمن توافق در خصوص برگزاری کمیته مشترک کنسولی، موضوع ضرورت لایروبی اروند رود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.  
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین در خصوص تحولات سوریه با قائم‌مقام وزیر خارجه عراق تبادل نظر کرد و طرفین بر دیدگاه‌های مشترک دو کشور در قبال سوریه تاکید کردند و خواستار توقف هرچه سریع‌تر خشونتها و از سرگیری گفتگوهای سوری – سوری شدند. 

طرفین همچنین حل بحران سوریه را در گرو راه حل سیاسی و نه نظامی دانسته و از برخورد دوگانه برخی کشورها با پدیده تروریسم انتقاد کردند.
 
امیرعبداللهیان همچنین آخرین وضعیت موضوع هسته‌ای کشورمان و گفتگوها بین ایران با گروه 1+5 را تشریح کرد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار