حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در آیین افتتاح مسابقات سراسری قرآن سپاه:

شما امروز گوی سبقت را از همه نیروهای مسلح دنیا ربوده‌اید

نایب رئیس مجلس خطاب به شرکت کنندگان قرآنی در مسابقات سراسری قرآن سپاه گفت: شما باید در طهارت فکر، عقیده، رفتار و اخلاق الگو بوده و پیش از آن‌که انس با قرآن را در صوت شما ببینند، رفتار، اعتقاد و اخلاق شما مبین انس عمیق با قرآن باشد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین "سید محمدحسن ابوترابی فرد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در آیین افتتاح سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور اساتید، داوران و قاریان قرآن کریم سپاه در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، مأنوسان با کتاب نورانی وحی را بهره‌مند از خصایص و ويژگی‌های خاصی خواند و خطاب به آن‌ها اظهار داشت: شما قاریان قرآن مفتخرید که در نظام مقدس جمهوری اسلامی که رسالتش حراست و پایداری از ارزش‌های متعالی قرآن کریم و آموزه‌های حیات‌بخش این مشعل پرفروغ عالم هستی است در نهادی که پاسداری از این نظام مقدس را در صدر رسالت و مأموریت خود دارد، به انجام وظیفه می‌پردازید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد انس با قرآن را از بزرگ‌ترین و بالاترین نعمت‌های خدا بر بندگانش عنوان و تصریح کرد: پیشگامی در دریافت گوشه‌ای از معارف این کتاب آسمانی و برقراری انس و ارتباط نزدیک با این منشاء نورانی از جمله خصایصی است که خداوند متعال به شما عنایت کرده است.
 
وی از انسان کامل به عنوان تجسم آموزه‌های قرآن در متن زندگی انسانی یاد کرد و افزود: خوشا به حال انسان‌هایی که با این چشمه جوشان و خروشان وحی ارتباط نزدیک و صمیمی دارند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راه‌های آشنایی با معارف قرآن کریم گفت: اتصال و پیوند با حقیقت معارف قرآن و آموزه‌های دین در سایه طهارت فکر، عقیده، اخلاق و رفتار به دست می‌آید و آنان‌که در قله رفیع طهارت هستند، با حقایق معارف قرآن ارتباط کامل پیدا کرده‌اند.
 
وی خطاب به قاریان قرآنی با تأکید بر اینکه شایسته است از همه توان و ظرفیت خود به منظور فهم قرآن از کلام پیشوایان دین استفاده کنید، گفت: شما باید در طهارت افکار، عقاید، رفتار و اخلاق گوی سبقت را از همگان ربوده و پس از آن‌که انس قرآن و صوت و تلاوت شما رؤیت شود، رفتار و عقیده شما مبین انس عمیق با قرآن باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه اظهار داشت: شما امروز گوی سبقت را از همه نیروهای مسلح دنیا ربوده‌اید؛ این جایگاه زیبنده نهاد انقلابی و معنوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تحت زعامت فقیهی خداشناس، اسلام شناس و عالیقدر قرار دارد؛ نهادی که مفتخر است فرماندهی او در دستان کسی است که فرماندهی را از آن خدا می‌داند و حضور در این نهاد انقلابی افتخاری بزرگ است.
 
وی ولایت فقیه را مجرای ولایت الله دانست و با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره این مسابقات گفت: شروع این حرکت از سال‌های آغازین دفاع مقدس شکل گرفته که این اتفاق نعمتی ارزشمند است و پایه‌گذاران این حرکت که از آن به عنوان تکیه‌گاهی به منظور ارتقای قدرت سپاه در عرصه نبرد با دشمن استفاده کرده‌اند، شایسته تقدیر هستند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: در سایه حرکتی که آغاز شده، مسابقات قرآنی نیروهای مسلح جهان اسلام با مدیریت پیشگامان این راه نورانی برگزار و دنیای اسلام از برکات ارزشمند این مشعل هدایت بهره‌مند شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار