از استاد حبیب الله چایچیان تجلیل شد

آیین تجلیل از استاد حبیب الله چایچیان (حسان) تحت عنوان پرده عشاق، شب گذشته در مجتمع فرهنگی هنری کوثر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، هجدهمین ویژه برنامه «پرده عشاق» با تجلیل از «حبیب الله چایچیان (حسان)» با حضور ، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، رزاقی ، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 ،  علی انسانی مداح و شاعر اهل بیت (ع)، حجت الاسلام حسین اسکندری استاد دانشگاه و حوزه علمیه، محمود طاری مداح اهلی بیت (ع) و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مجتمع فرهنگی هنری کوثر منطقه 13  برگزار شد .

سخنرانی حجت‌الاسلام حسین اسکندری، استاد دانشگاه در خصوص اشعار استاد حسان  و نیاز هیأت های مذهبی به اساتیدی همچون استاد حسان از جمله بخش های مراسم بود.

امارتی، مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 13 شهر تهران نیز از دیگر سخنرانان همایش بود که در خصوص شخصیت استاد حسان و اهمیت  بزرگداشت عزیزانی که در ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی عمری را سپری کرده و اثری را به یادگار گذاشته اند صحبت کرد.
حاج علی انسانی، شاعر و مداح اهل بیت (ع ) حاج محمود طاری، مداح اهل بیت (ع ) از دیگر سخنرانان همایش بودند .

گفتنی است ، حبیب‌الله چایچیان متولد  سال 1302 شهر تبریز، از شاعران پیشکسوت انقلاب و صاحب اشعار قابل تأمل و توجهی در حوزه شعر آیینی است که علاوه بر سرایش شعرهایی چون «آمده‌ام ای شاه پناهم بده»،‌ «امشب شهادت‌نامه عشاق امضا می‌شود»  ،   سه مجموعه شعر ،نیز به خاندان مظلوم و حماسه آفرین عاشورا ، بر روی كاغذ آورده است.
 

برچسب ها: تجلیل ، چایچیان ، کوثر ، عشاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار