خوزستان/

موزه مردم‌شناسی در ایذه راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی ایذه خبر داد و گفت: در شهرستان ایذه نیاز ضروری به این موزه احساس می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران افشین حیدری اظهار کرد: شهرستان ایذه یکی از شهرهای با اصالت استان خوزستان به شمار می‌آید و از داشتن موزه محروم است. به این دلیل توافقات انجام شده برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: این توافقات با رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان انجام شده و قرار شده است در اسرع وقت این دانشگاه مقدمات راه‌اندازی این موزه را فراهم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان افزود: امضای توافق‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی ایذه در این زمینه بوده و امید است این توافق‌نامه باعث تعالی فرهنگ و مکا‌ن‌های فرهنگی این شهرستان با قدمت شود.

حیدری، با اشاره به این که موزه نمایشگاه فرهنگ هر شهر است، گفت: باید برای ساختن موزه‌ها در شهرها به ویژه موزه‌های مردم‌شناسی تلاش کرد و در این زمینه باید با نهادهای موازی وارد توافق‌نامه و تفاهم‌نامه شویم تا سریع‌تر به اهداف خود برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای رفع نیازهای شهرهای خوزستان از امکانات دیگر دستگاه‌ها برای بهبود شرایط کمک بگیریم و در این باره از همه توان خود استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: خوزستان ، موزه ، ایذه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.