قم/ رئیس مجلس:

امکان تکمیل وظایف نظارتی شوراها وجود دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش تقنینی نمی‌توان چیزی بر شوراها افزود ولی در مباحث نظارتی امکان تکمیل وظایف وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه نمایندگان مجلس از نظر قانون در جلسات شورای برنامه‌ریزی حق رأی ندارند، اظهار کرد: شوراهای استانی به دلیل اینکه وظایف اجرایی ندارند از حق رأی هم در این جلسات برخوردار نیستند.

وی افزود: شورای نگهبان شأن اجرایی برای شوراها قائل نیست و شوراها در شرایط کنونی بر اساس قانون قبلی به فعالیت مشغولند؛ چندین بار بحث اصلاح قوانین در این زمینه در مجلس مطرح شد ولی هر بار شورای نگهبان ایراد قانونی گرفت و بعید است که قبول کند شوراها وظایف اجرایی داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار حل مشکل مکان برگزاری جلسات شورای اسلامی استان قم شد و گفت: قوه مقننه نمی‌تواند قانون‌گذاری را به دیگران تفویض کند و بهتر است در حال حاضر همین شرایط باقی بماند.

وی ادامه داد: در بخش تقنینی نمی‌توان چیزی بر شوراها افزود ولی در مباحث نظارتی امکان تکمیل وظایف وجود دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در مورد بودجه شهرداری‌ها نیز با توجه به اینکه استان قم شامل یک شهر بزرگ و شهرهای کوچک در اطراف است، توجه کمی به بودجه دیگر مناطق می‌شود که برای حل این مشکل باید راهکارهای مناسب را مورد بررسی قرار داد./س


برچسب ها: قم ، امکان ، تکمیل ، وظایف ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.