قم/ امام جمعه جعفریه عنوان کرد؛

فعالیت دو حوزه علمیه در بخش جعفریه

امام جمعه جعفریه گفت: در حال حاضر دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهر مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حسینعلی دهقان در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم جعفریه بیشتر به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند، اظهار کرد: مشکل عمده ما در این شهر کمبود هزینه برای اقدامات فرهنگی است.

وی افزود: ساخت خانه عالم، دارالقرآن و برگزاری نماز جمعه در بخش‌ها و شهرهای کوچک معمولا توسط امام جمعه صورت می‌گیرد در حالیکه دست ما در شرایط کنونی خالی است.

امام جمعه جعفریه با بیان اینکه در حال حاضر دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 150 نفر از برادران طلبه در سال جاری ثبت نام شده‌اند ضمن اینکه اخیراً پایه هفتم تحصیلی حوزه علمیه را هم راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مردم جعفریه بیشتر به کار دامداری می‌پردازند ولی با مشکل فروش گوشت مواجه شده‌اند و واسطه‌ها هم که خوش‌حساب نیستند به خرید گوشت آنها روی آورده‌اند.

دهقان با بیان اینکه جاده دسترسی به شهر جعفریه نیز بسیار نامناسب است، عنوان داشت: آسفالت این جاده 35 کیلومتری به کلی از بین رفته و در حال حاضر مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است که نیازمند پیگیری در این زمینه هستیم./س


برچسب ها: قم ، فعالیت ، حوزه ، علمیه ، جعفریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.