کارشناس "هواشناسی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

افزایش "آلاینده های جوی" در انتظار کلان شهرها/ دما در نیمه شرقی کشور روبه کاهش است

طی سه روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام حاکم می شود و به سبب سکون نسبی هوا، افزایش آلاینده های جوی در کلان شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، اصفهان، اراک و کرج پیش بینی می شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور هوای سر حاکم خواهد بود و به عبارتی از امروز"یکشنبه 24 آذر ماه 92" هوای سرد از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی و شمال شرق کشور حرکت می کندواز بعدازظهر امروز کاهش دما در نیمه شرقی و شمال شرق آغاز شده و تا فردا ادامه پیدا می کند.

وی افزود: بارش امروز و فردا طی 24 ساعت آینده در نوار شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید رخ می دهد و در برخی مناطق جنوب شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست و دریای خزر نیز امروز مواج است.


نقشینه اظهار داشت: طی فردا و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان های گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در غرب استان مازندران بارش باران و برف رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به افزایش آلاینده های جوی طی روزهای آینده در کلان شهرها،گفت: از بعدازظهر فردا و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام حاکم می شود و به سبب سکون نسبی هوا، افزایش آلاینده های جوی در کلان شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، اصفهان، اراک و کرج پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای اینده افزود: آسمان تهران امروز کمي ابري، درپاره ای نقاط نيمه ابري همراه با وزش باد و فردا و روز سه شنبه غبار صبحگاهی و رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی می شود و همچنین آبعلی در طی سه شب آینده سردترین شهر تهران با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین شهر استان تهران خواهد بود.

نقشینه تصریح کرد: امروز بیشترین بارش در ایستگاه یاسوج به میزان 22 ملیمتر بوده است و گرمترین جای کشور و بیشترین دما در راسک سیستان و بلوچستان با دمای 32 درجه بالای صفر بوده است وهمچنین بیشترین افت دما در بجنورد با کاهش 15 درجه ای دما گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار