چگونه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را شاهد باشيم؟

يک کارشناس امور اجتماعي گفت: بالا رفتن سطح علمي دانش آموزان به عواملي چون ايجاد رابطه صميمي بين معلم و دانش آموزان در کلاس، برقراري نظم در کلاس، تسلط بر درس و ارتباط مستمر معلم با والدين بستگي دارد.

قلبي بيگي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث مقوله تحصيل دانش آموزان معلم نقش بسيار مهمي در سرنوشت شاگردان خود داشته که علاوه بر تأثيرات ايماني و اخلاقي که بر روح و روان مي‌گذارد باعث بالا رفتن سطح کيفي و کمي آنها در جهت تحصيل علم خواهد شد.
وي بيان کرد: معلم بايد رابطه دوستانه و صميمي با شاگردان خود داشته باشد بطوري که اگر اين رابطه دوستانه و مثبت حفظ شود باعث شده تا دانش‌آموزان به معلم خود علاقه‌مند گشته و خيلي جدي و با همت زيادتري درس را گوش داده و در نتيجه سطح علمي دانش اموزان و کلاس بالا خواهد رفت.
اين کارشناس امور اجتماعي افزود: اگر معلم در کلاس درس خود اخلاق و رفتاري با ثبات و بخشنده‌اي با دانش آموزان خود داشته باشد موجب خواهد شد که حتي دانش آموزان مشکلات خود را با معلم در ميان گذاشته و از او راهنمايي بگيرند، و معلم مي‌تواند نقش يک وران شناس را در مدرسه داشته باشد.
اين کارشناس امور اجتماعي تصريح کرد: به طور کلي هر چه معلمين سختگيرتر و توانايي در برقراري سريع نظم در کلاس را داشته و همچنين در مدت کوتاهي شاگردان را از نظر اخلاقي و درسي ارزيابي کرده و درس را با برنامه پيش ببرد از نظر شاگردان معلم موفقي به حساب مي‌آيد.
قلي بيگي در پايان خاطرنشان کرد: تسلط بر درس، دارا بودن طرح و برنامه درسي، دارا بودن امکانات و تسهيلات مطلوب آموزشي، ارتباط مستمر با والدين دانش آموزان و ارائه عملکرد فرزندانشان، برطرف کردن نقاط ضعف تدريس و استفاده از کتب آموزشي را از عوامل موثر در پيشرفت درسي دانش آموزان را مي‌توان عنوان کرد.

برچسب ها: پیشرفت ، تحصیلی ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار