كارشناس هواشناسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

تشديد "بارش" ها و دماي زير صفر طي روز هاي آينده در "تهران"/ افت شديد دما و يخبندان در كل كشور

نقشينه گفت: بارش شدید باران و برف امروز وفردا در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و در نقاط سردسیر و دامنه های زاگرس و البرز به علت بارش برف و یخبندان اختلال در تردد جاده های کوهستانی مي شود.

امين حسين نقشينه، كارشناس مستقر در سازمان هواشناسي كشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت آب و هواي كشور گفت: سامانه بارشي وارد كشور شده است و تا روز شنبه به تناوب در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سواحل شمالي كشور و دامنه هاي  رشته كوه هاي زاگرس و البرز  و برخي استان هاي مركزي سبب بارش باران و برف خواهد شد.

وي افزود: بارش شدید باران و برف امروز وفردا در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و در نقاط سردسیر و دامنه های زاگرس و البرز به علت بارش برف و یخبندان اختلال در تردد جاده های کوهستانی مي شود.


نقشينه تصريح كرد: از روز يكشنبه با نفوذ جريانات سرد شمالي به نيمه شمالي  و سواحل شمالي كشور بارش ها بصورت برف و باران خواهد بود و تشديد مي شود و كاهش محسوس دما تا 10 درجه از روز يكشنبه آغاز مي شود و تا پايان هفته آينده ادامه مي يابد.

كازشناس هواشناسي در خصوص وضعيت آب و هواي تهران گفت: تهران تا روز شنبه بارش برف و باران خواهد داشت  و از روز يكشنبه به بعد بر ميزان بارندگي ها افزوده مي شود و هواي تهران سردتر مي شود و طي دوشنبه و سه شنبه نيز بارش ها و كاهش دما ادامه مي يابد وهمچنين دماي تهران طي اين مدت در برخي مناطق به زير صفر خواهد رسيد.

نقشينه ادامه داد: بيشترين ميزان بارش برف طي 24 ساعت گذشته تا صبح امروز در شهرهاي پيرانشهر و سردشت به ميزان بيش از 50 سانتيمتر بوده است و بعد از آن در شهرهاي اردبيل، نمين، بلده، اهر، مهاباد بوده است همچنين  در شهرهاي اهواز و آبادان طي 24 ساعت گذشته 10 درجه افزايش دما رخ داده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، باد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار