قم/معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

نشست تخصصی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: دومین نشست تخصصی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه در هفته پژوهش برگزار می‌شود که در این نشست عمدتا سامانه فرایند ارتباطات دستگاه‌های علمی را با دستگاه‌های ملی دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاري باشگاه خبرنگاران  قم؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار کرد: همکاران ما در اصحاب رسانه حلقه کلیدی هستند که جامعه مصرف کننده را به جامعه تولید کننده پیوند می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تولید دانش فاز نخست است که برحسب نیاز صورت می‌گیرد گفت: بعد از تولید دانش اطلاع رسانی مناسب از تولیدات علمی باید صورت بگیرد که این مهم مسئولیت اصحاب رسانه است.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه هفته پژوهش را به علت حجم بالای فعالیت‌ها سریعتر آغاز کردیم اذعان کرد: نخستین برنامه هفته پژوهش افتتاح نمایشگاه مجموعه اسناد علمی و دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه با عنوان «گنجینه پژوهش» است که در قالب یک نمایشگاه دائمی برای عموم بازدید کنندگان تعریف شده است.

وی بیان کرد: دراین نمایشگاه فعالیت‌های حد فاصل هفته پژوهش بین سال 91 تا سال 92 در سطح حوزه‌های علمیه را به نمایش گذاشته‌ایم و در جایی که لازم بوده برای شفاف سازی بعضی از کارهای پیشین نیز ذکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد افزود: سامانه کاوش با عنوان نظام همبسته کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه تعمیم و توسعه داده شده است که در نمایشگاه گزارش آن عرضه شده است.

وی با اشاره به رونمایی بخش کتابخانه دیجیتال حوزه‌های علمیه در نمایشگاه «گنجینه پژوهش» گفت: امیدواریم که بخش کتابخانه الکترونیکی و دیجیتالی حوزه‌های علمیه بتواند ظرفیت خود را از متون انحصاری نسخ خطی و چاپ سنگی به دیگر کتابخانه‌های قم توسعه دهد.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در هفته پژوهش برنامه‌های دیگری در نظر گرفته شده است بیان کرد: در استان‌ها فعالیت‌هایی در زمینه پژوهش انجام می‌شود که ما در جمع بندی فعالیت‌های بعضی از استان‌ها شرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به نخستین فعالیت معاونت پژوهشی در خارج از قم گفت: ما در یک نشست جامع با حضور همه دست اندرکاران پژوهش، اساتید و محققان حوزه علمیه مازندران شرکت می‌کنیم.

حجت الاسلام عماد ادامه داد: در هفته آینده حداقل دو نشست صمیمی، دست اندرکاران پژوهش با مراجع تقلید خواهند داشت که در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها به مراجع تقلید ارائه می‌شود و از رهنمودهای آنها در زمینه راهبردهای لازم و بایسته‌های امر پژوهش استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دومین نشست تخصصی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه در هفته پژوهش برگزار می‌شود که در این نشست عمدتا سامانه فرایند ارتباطات دستگاه‌های علمی را با دستگاه‌های ملی دنبال می‌کنیم.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه افزود: در هفته پژوهش مجموعه‌ای از اسناد به تصویب رسیده عرصه نخبگان کشور با بنیاد ملی نخبگان مبادله می‌شود.وی با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی در قالب ملی و استانی برگزار می‌شود گفت: نخستین جشنواره سال 92 استانی علامه حلی در هفته پژوهش در استان همدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عماد با اشاره به نشست بررسی تعاملات حوزه و شورای انقلاب فرهنگی در بخش کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی عنوان کرد: این نشست ارتباطی است فی ما بین کمیسیون کرسی‌های حوزه‌های علمیه و هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره در دانشگاه‌ها که در روز دوشنبه 25 آذر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نشست ویژه هفته پژوهش گفت: برای نخستین بار در سال‌های اخیر در هفته پژوهش نشستی با حضور و سخنرانی یکی از مراجع تقلید و مدیر حوزه‌های علمیه خواهیم داشت که در این نشست برترین‌ها و فعالان هفته پژوهش حمایت و تشویق خواهند شد و از رهنمودهای بزرگان حوزه در این زمینه استفاده خواهیم کرد./س

برچسب ها: قم ، سید ، علی ، عماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.