اصفهان/

34 درصد حجم عملیات بورس مربوط به محصولات صنعتی و معدنی است

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گفت: 34 درصد حجم عملیات بورس مربوط به محصولات صنعتی و معدنی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «حسین پناهیان» در جلسه ای با حضورنماینده مردم اصفهان در مجلس و جمعی از مسوولان استان اصفهان یادآور شد: در شش ماه سال 92 ،حجم عملیات بورس 34 هزار میلیارد تومان بوده است که34 درصد آن ر ا محصولات صنعتی و معدنی، یک درصد کشاورزی و 30 درصد نفت و پتروشیمی تشکیل می دهدکه ازحجم 34 درصد صنعتی و معدنی 26 درصد به فولاد و6 درصد به مس و مابقی به بقیه فلزات تعلق دارد.

وی تاکید کرد: از مجموع ارزش معاملات،فولاد مبارکه سهم10 درصدی و ذوب آهن سهم 4درصدی دارد.

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گفت: بیشترین سطح دسترسی بورس در اختیار تالار اصفهان است و این تالار به صورت الکترونیکی می تواند در کلیه عرضه ها شرکت کند.

وی گردش مالی بورس کالا در سال گذشته را بیش از 70 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت :این بورس توانسته به شفاف سازی معاملات کمک کند. در سال گذشته18 هزار میلیارد تومان تامین مالی برای تولید فولاد شرکت های فولاد سازی شده که عمدتا از طریق قرارداد سلف بوده است.

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران از ابلاغ دستورالعمل تالار اختصاصی و شعب و نمایندگی کارگزاران در استان ها خبر داد و گفت: بر اساس مقررات این امکان فراهم است که تالار اختصاصی راه اندازی شود و دسترسی الکترونیک آن به عهده بورس کالاست/س.

برچسب ها: اصفهان ، شرکت ، بورس ، کالای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.