مشهد/

نگاهی نو و متفاوت به آموزش کودکان

کتاب «آموزش در دوران کودکی» توسط موسسه چاپ و انتشارت آستان قدس رضوی (به‌نشر) در شمارگان یک هزار نسخه به چاپ نهم رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،این کتاب در قالب 15 فصل در قطع وزیری به ترجمه محمدحسین نظری نژاد در اختیار مربیان و دوست‌داران کتاب قرار گرفت.

در فهرست این کتاب موضوعاتی همچون آموزش، مدارس خردسالان، برنامه درسی دوران اولیه کودکی، زبان‌آموزی در تعلیم و تربیت خردسالان، آموزش نخستین مرحله خواندن، آموزش علوم به کودکان، آموزش ریاضی به کودکان، بازی کودک و آموزش و ... دیده می‌شود.

در این کتاب روی سخن با مربیان کودک و دانشجویان رشته تربیت مربی است. هر چند اصول این کتاب از نظریه‌های مختلف تعلیم و تربیت اقتباس شده، روش‌های آموزشی پیشنهادی با مجموعه روش‌های متدوال کنونی در زمینه آموزش دوران کودکی تفاوت دارد.

تغییر شخصیت کودک سال به سال و هماهنگ با نیازهای مقطع آموزشی صورت نمی‌گیرد، بلکه فرایندی تدریجی و تکوینی است و از یک کودک تا کودک دیگر متفاوت است. این تغییر، در نگارش کتاب حاضر به عنوان یکی از اصول مسلم پذیرفته شده‌است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بسیاری از والدین، مربیان و معلمان کنونی، به برکت علوم و تکنولوژی جدید و دانش‌های مربوط به روان‌شناختی و تعلیم و تربیت کودکان، دیدگاهی دقیق‌تر و انسانی‌تر نسبت به کودکان یافته‌اند و توجه به حقوق کودکان و رعایت شخصیت و احترام به آنان، در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده‌است. اکنون شناخت ما نسبت به کودکان و نیازهای جسمی و روانی و فکری آنان، عمق و گستردگی چشم‌گیری یافته است و درک طبیعت و توانایی‌های بالقوه آنان امکان‌پذیر شده‌است

 

برچسب ها: آموزش ، دوران ، کودکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.