دبيركل شوراي عالي‌ آموزش و پرورش گفت:گسترش و تعمق فرهنگ پژوهش، خلاقيت و نوآوري، برگزاري جشنواره هاي فرهنگي از جمله برخي از راهكارهاي تحول آفرين در مدارس است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مهندس مهدي نويد دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش ، در زمينه اهميت مطالعه و كتابخواني خاطر نشان كرد: غني سازي اوقات فراغت و سرگرمي سالم، كمك به رشد زبان آموزي و صحبت كردن كودكان از طريق خواندن و ايجاد آرامش روحي و لذت معنوي در افراد از جمله دلايل توجه به امر مهم مطالعه و كتابخواني بين دانش آموزان است.

وي همچنين افزود: بسط و گسترش آگاهي و انديشه، آشنايي با جهان و ارتقاء فكري افراد، كاهش آسيب هاي اجتماعي، درگيري ها و مناقشات گوناگون، زمينه سازي براي تفكر و خلاقيت، كمك به پيشرفت تحصيلي كودكان و نوجوانان و ايجاد علاقه و انگيزه دروني در كودكان و فعال تر شدن فرآيند خواند از ديگر عوامل ضروري و توجه به امر مطالعه و كتابخواني به ويژه در بين دانش آموزان است.

مهندس نويد درباره عوامل مؤثر در تقويت فرهنگ مطالعه و كتابخواني، تصريح كرد: اين عوامل، در بخش درون مدرسه، شامل برنامه درسي و معلم و در بخش محيط پشتيبان نيز شامل خانواده، رسانه و نهادهاي مردمي است كه بايد به نحو احسن، هم آهنگ و جدي به وظايف خود عمل كنند.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش درباره اين كه در مجموع و در سطح كلان براي توسعه وگسترش امر مطالعه و كتابخواني چه بايد كرد، متذكر شد: فراهم كردن استلزامات تحول بنيادين، فرهنگ سازي، اصلاح نگرش مدرك گرايي، به رسميت شناختن تمامي اشكال يادگيري و توسعه مشاركت بخش دولتي و غير دولتي از جمله محوري ترين اموري است كه بايد به صورت يك پارچه و جامع در كشور به آن توجه ويژه اي شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: مقاله ، گسترش ، فرهنگ ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار